سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



حمایت روزنامه شرق از فیلم ضد اسلامی !!

 
یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به تمجید از فیلم ضداسلامی و تروریستی هالیوود پرداخت!

به گزارش خبرنگار کیهان، مایکل چیمینو، نویسنده و کارگردان آمریکایی اخیرا گفت‌وگوی مفصلی با هالیوودریپورتر انجام داده و در بخش‌هایی از این مصاحبه نیز به تحسین فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» پرداخته است. اما اتفاق قابل تأمل این است که روزنامه شرق، تنها بخشی از گفت وگوی چیمینو که به این فیلم پرداخته را بازنشر داده است. به ادعای مصاحبه منتشر شده توسط شرق، فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» فیلمی خوب و ضدجنگ است!

گفتنی است، فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود به زندگی کریس کایل، تروریست و جنایتکار آمریکایی می‌پردازد. کایل به مرگبارترین تک تیرانداز تاریخ نظامی آمریکا مشهور است. اما فیلم هدف حمایت روزنامه شرق، به تطهیر این تروریست پرداخته و از وی تصویری نجات بخش و قهرمان نمایش می‌دهد!


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

همگامی با برنامه های دشمن !!!

 
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا گفت:‌ عده‌ای می‌خواهند جمعیت را عادی نشان دهند، ابایی هم از دستکاری آمار ندارند حتی برخی مدیران دولتی، پنهانی در حال ادامه برنامه کنترل جمعیت هستند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در دومین هم اندیشی ملی چشم انداز جمعیتی ایران، ادامه دادن برنامه کنترل جمعیت در ایران را یک خیانت بزرگ دانست. 

وی با گرامیداشت یاد شهدای مسلمان و مظلوم یمن خصوصاً هزاران زن و کودک بیگناه یمنی را که در سایه سکوت مجامع غربی مدعی حقوق بشر، توسط رژیم امریکایی و جلاد سعودی به خاک و خون کشیده شدند گفت: درود می‌فرستیم به سرنشینان کشتی نجات ایرانی، به ویژه پزشکان، پرستاران و امدادگران قهرمان که برای کمک انسانی به مردم مجروح یمن و در حالی که دائماً مورد تهدید قرار دارند، عازم یمن شده‌اند و برای یکایک آنها آرزوی سلامتی و توفیق داریم. 

غلامی ادامه داد: همان طور که می دانید، در حال حاضر، موضوع دستیابی به جمعیت معقول برای کشور ما یک امر فوق العاده مهم و حیاتی به شما می‌رود. امروز همه آنهایی که مختصر دلسوزی‌ای نسبت به سرنوشت کشور دارند و با عواقب خطرناک پیری جمعیت آشنا شده‌اند، درباره سیر جمعیتی ایران دغدغه مند هستند. به نظر می‌رسد، تلاش در زمینه عقلانی شدن جمعیت ایران طی دو-سه دهه آینده، از دو جنبه اصلی برخوردار است. 
وی در این زمینه خاطرنشان کرد: جنبه اول، درک عمیق چالش جمعیتی ایران و فهم درست منطق حاکم بر سیاستهای جدید نظام در این زمینه است. هم اکنون عده‌ای با ژست دلسوزی، به دنبال تقویت خط راهبردی بیگانگان مبنی بر عادی جلوه دادن وضع جمعیتی ایران هستند و همان طور که سال گذشته در هم اندیشی نخست نیز عرض کردم، در این مسیر، حتی از دستکاری در آمارهای جمعیتی ایران ابایی ندارند. 

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا ادامه داد: علاوه بر اینها، جمعی دیگر با چهره حق به جانب در پی مخاطره آمیز نشان دادن افزایش جمعیت در ایران هستند و ادعا می‌کنند، کشور ما از ظرفیت های زیستی و اقتصادی مناسب برای افزایش جمعیت برخوردار نیست و تحقق سیاستهای جدید جمعیتی، گرفتاری هایی را برای مردم در آینده به وجود خواهد آورد. 

وی یادآور شد: این افراد که البته برای اثبات مدعی خود هیچ دلیل و مدرک علمی معتبری ندارند، آن واقعیتی را که اکثر مردم و نخبگان ایران به آن باور دارند منکر می‌شوند و آن، ظرفیت های بکر و منحصربه‌فرد کشور از جهات زیستی و اقتصادی است. 

غلامی گفت: امروز هر کسی که مختصری با شرایط کشور آشنا باشد تایید می‌کند که نباید ضعف مدیریتی برخی دولتها در بهره‌برداری صحیح از ظرفیتهای کشور چه از جهات زیست محیطی و چه از جهات اقتصادی را به حکمی بی مبنا جهت نفی ظرفیت‌ها و استعدادهای کم نظیر ایران تبدیل کرد. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی نیز مکرر فرموده‌اند، ایران در دهه های آینده، حتی از قابلیت برخورداری از دوبرابر جمعیت فعلی را داراست. 

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در مورد جنبه دوم گفت: جنبه دوم، فراهم ساختن مقدمات ضروری برای عقلانی کردن گام به گام سیاست های تازه جمعیتی است. در این زمینه، همچنان جای انتقاد به مجلس شورای اسلامی به خاطر عدم اهتمام کافی برای تهیه و تصویب یک قانون جامع، شفاف و کارآمد در موضوع تحقق سیاست های کلی جمعیت وجود دارد. 

وی ادامه داد: متأسفانه مجلس فعلی تاکنون به هردلیل در این عرصه کم کاری کرده و با برخورد ضعیف و مبهم با این قضیه، بستر سوء استفاده و تداوم قسمت هایی از برنامه کنترل جمعیت را در یکسری از دستگاهها مهیا کرده است که جا دارد تا فرصت باقی است، این اشکال بزرگ را از کارنامه خود پاک کند. علاوه بر این، در حال حاضر شاهد بعضی نفاق ورزی ها و ریاکاری ها در مدیران بعضی دستگاه ها در زمینه تحقق سیاست های کلی جمعیت هستیم. 

غلامی افزود: از یک طرف ادعا می کنند که با اهتمام بالا مشغول بسترسازی برای اجرای سیاستهای جدید نظام در حوزه جمعیت هستند و از طرفی دیگر، گزارش هایی می رسد که آنها به روش های پنهان و البته عامدانه در حال ادامه اجرای برنامه غربی کنترل جمعیت هستند. 

وی افزود: عرض کردم برنامه غربی کنترل جمعیت چرا که امروز شکی وجود ندارد غربی ها طی چند دهه گذشته در حالی که خود در حال تدبیر برای خنثی کردن عوارض پیری جمعیت در کشورهایشان بوده اند، کشورهای اسلامی را با اهدافی استعمارگرایانه به سمت کاهش جمعیت سوق داده‌اند و برای ایرانی هایی که در این عرصه خدمات بزرگی ارائه داده اند کف و سوت زده اند. 

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا خاطرنشان کرد: به هر حال روشن است که بعد از روشن شدن حقایق برای مردم هوشمند ایران از پشت صحنه ادامه برنامه استعمارگرایانه کنترل جمعیت، دیگر کسی به استمرار تلاش‌ها در زمینه کنترل جمعیت خدمتگزارانه و دلسوزانه نگاه نمی‌کند بلکه همه این تلاش ها در خاطره تاریخی ملت ایران به مثابه یک خیانت بزرگ ثبت و ضبط خواهد شد. 

وی یادآور شد: همانطور که روشن است، در بین اقدامات موثر برای عقلانی شدن جمعیت ایران، اقدامات فرهنگی همواره نقشی بی بدیل ایفا کرده و می‌کنند. در همین جهت، در سالهای اخیر به لطف الهی شاهد کوشش های مجاهدانه مراکز فرهنگی کشور به خصوص مجموعه‌های مردمی هستیم که آثار آن در آمارهای جمعیتی دو-سه سال اخیر مشهود است. 

به گفته وی، هم اکنون، مهمترین رسالتی که مراکز فرهنگی اعم از دولتی و غیردولتی بر عهده دارند، اولاً روشنگری درباره وضع خطرناک جمعیت ایران و همچنین اطلاع رسانی درباره عوارض بد پیری جمعیت طی چند دهه آینده برای عموم مردم است و ثانیاً، افشاگری درباره تبعات کم جمعیتی برای بنیاد خانواده و ایجاد انواع گرفتاری های روحی و روانی برای خانواده‌های کم تعداد خصوصاً تک فرزند است که خود را در قالب یک آسیب اجتماعی بزرگ نشان داده و خواهد داد. 

غلامی افزود: در این میان، ورود هوشمندانه و در عین حال شجاعانه صدا و سیما از اهمیت و تاثیر مضاعفی برخوردار است. البته طی یک سال اخیر شاهد عنایت خاص مدیران رسانه ملی و برخی ابتکارات و نوآوری های آنها در زمینه عقلانی کردن جمعیت کشور هستیم که جا دارد از آن دسته از مسئولان صدا و سیما که در این جهت مشغول تلاشند قدردانی نماییم. البته همه می‌دانند که ما در این عرصه در ابتدای راه قرار داریم و شرط توفیق، ایستادگی و تداوم کارهای فرهنگی در یک شیب مناسب است. 

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا خاطرنشان کرد: در پایان عرایضم شایسته می دانم ضمن سپاسگزاری از میهمان ارجمند به خاطر قبول این دعوت، از مجموعه هایی که در برگزاری دومین هم اندیشی ملی چشم انداز جمعیتی ایران، آن هم در سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی ما را یاری دادند صمیمانه تشکر کنم همچنین سزاوار است به طور خاص از سرکار خانم دکتر خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور و همکاران عزیزشان که در برگزاری این هم اندیشی نقش محوری دارند سپاسگزاری کنم. 

وی گفت: همان طور که مستحضرید، در این نشست، برای نخستین بار جایزه ملی "ایران جوان بمان"، ویژه فعالان جمعیت، به شماری از خدمتگزاران این عرصه تقدیم خواهد شد که امیدواریم این تجلیل که یقیناً جنبه معنوی آن از اهمیت خاص برخوردار است، قدری از زحمات مجاهدانه این عزیزان در میدان سرنوشت ساز جمعیت را جبران کند و عاملی برای تشویق شخصیت ها و مدیران کشور برای کوشش بیشتر در این میدان به شمار آید.


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

80 هزار موشک آماده شلیک به تلآویو است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله آگاه هستند و می‌دانند بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عراقی‌ها اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگترین پیروزی خود اعلام کردند. در حالی که آزادسازی خرمشهر پیروزی راهبردی ایران و شکست راهبردی عراق بود. 

وی با اشاره به وفاداری مردم نسبت به نظام اظهار داشت:‌ آن زمان وفاداری مردم این بود که با فرمان امام 2 میلیون بسیجی را به جبهه‌ها اعزام کردند و هم‌اکنون این وفاداری در انسجام، اتحاد و حضور مردم در صحنه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ارکان نظام و حفظ عظمت آن است. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با همه مشکلات حضوری افتخارآفرین و دشمن‌شکن است. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از اول تا آخر جنگ راهبرد ایران دفاعی بود، گفت:‌الان هم استراتژی ما دفاعی است و استراتژی هجومی در دکترین ما وجود ندارد. ما الان دارای یک دولت و حکومت مقتدر از نظر ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و فرهنگی و نفوذ سیاسی در منطقه هستیم. 

وی افزود: ایران برگ برنده امنیت فرامنطقه‌ای است. در منطقه غرب آسیا یک طرف هر امنیت پایدار ایران است و حرف اول و آخر را می‌زند. 

صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: تحریم‌ها در زمان جنگ هم بود ولی نه به اندازه الان. امروز با یک تحریم همه جانبه و ظالمانه و جنگ اقتصادی از سوی آمریکا و همراهانش مواجه هستیم. ولی همانگونه که در زمان جنگ با یک مقاومت ملی و مدیریت صحیح با آنها مقابله کردیم الان هم راه عبور از این تحریم‌ها یک مقاومت ملی و مدیریت داخلی شجاعانه و تؤام با ابتکار و صداقت است. 

وی با بیان اینکه در زمان جنگ هم همواره پیرامون تحریم ها مذاکرات سیاسی انجام می‌شد،‌گفت: امیدواریم با دولتمردان و هم ملت هوشمند تحت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری از تحریم‌ها عبور کند. آمریکایی‌ها می‌دانند ملت ایران ملتی مقاوم است و همانطور که 8 سال جنگ را تحمل کرد الان هم با همین تحمل بالا از تحریم‌ها عبور می‌کند و آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند به ما امتیاز دهند. مذاکره‌کنندگان ما حرفه‌ای و بسیار هوشمندان کار را جلو می‌برند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سخنان تهدید‌آمیز مقامات آمریکایی و صهیونیستی اظهار داشت: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که نتوانستند در جنگ 33 روزه در مقابل حزب‌الله و جنگ‌های 22 و 50 روزه در مقابل مردم غزه پیروز شوند در حالی که اینجا یک حکومت مقتدر و قدرتمند وجود دارد. 

وی افزود: حضرت آقا فرمودند اگر آنها غلطی کنند حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم. این حرف شعاری نیست و ایران به کمک حزب‌الله و دوستانش این قدرت را دارد که حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان کند. 

صفوی تاکید کرد: صهیونیست‌ها مشکلات زیادی دارند و می‌دانند قدرت ایران فراتر از آن است که بخواهند با آن گلاویز شوند. مسئولین آمریکایی و صهیونیستی با این اظهاراتشان به دنبال فضاسازی هستند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آنها از قدرت ایران و حزب‌الله آگاه هستند. بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است و ایران کشوری قدرتمند است که پاسخ شکننده‌ای به آنها خواهد داد. 

وی ادامه داد:‌ ما بخشی از توانمندی نظامی خود را نشان دادیم و بسیاری از دستاوردها و توانمندی خود را مخفی کرده‌ایم و نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه هر متجاوزی بخواهد اقدامی کند پاسخ ما به آنها شکننده خواهد بود. 

صفوی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های تروریستی در منطقه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشورهای کم‌عقل با پول‌ها و دلارهای نفتی خود گروه‌های تروریستی را در سوریه، افغانستان،‌ پاکستان و عراق حمایت می‌کنند. آنها حتی الان هم گروه‌های ضدانقلاب اسلامی ایران را تجهیز می‌کنند و می‌خواهند ناامنی را به مرزهای ما بکشند. 

وی تاکید کرد:‌ مقام معظم رهبری امروز به آمریکا و کشورهای جنوبی خلیج فارس هشدار دادند که اگر ناامنی را به مرزهای ما بکشید‌ با پاسخ شکننده ما مواجه می‌شوید. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به آموزش و تجهیز تروریست‌ها در ترکیه و اردن توسط آمریکا گفت: ما می‌بینیم که در عراق، آمریکایی‌ها با هواپیما برای داعشی‌ها تجهیزات می‌فرستند. 

صفوی گفت: آمریکا با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه کشورهای عربی است و جنگ‌های نیابتی که کشورهای عربی به راه انداختند و فعالیت‌های گروهای تروریستی در منطقه نتیجه‌ای جز توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و فروش میلیاردها دلار سلاح آمریکایی ندارد. 

سردار صفوی با اشاره به جنایت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه به خصوص داعش در عراق گفت:‌ داعشی‌ها اینقدر جنایت‌های وحشتناکی داشتند که نه تنها شیعیان و سایر ادیان از جمله مسیحیان از این اقدام آنها آزرده‌اند. 

وی در پاسخ به این سؤال که راه مقابله با تروریست در منطقه چیست، گفت: یکی از راه‌ها و سازوکارهای مقابله با تروریست، سازوکار دولتی است که بر این اساس دولت‌های منطقه باید با یکدیگر اتحاد منطقه‌ای و پیمان دفاعی ببندند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امنیت خلیج فارس در این منطقه تحت‌الشعاع اقدامات 8 کشور است، افزود: این پیمان با خروج نیروهای بیگانه می‌تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت داشته باشد البته بنده ریشه ناامنی منطقه را وجود نیروهای بیگانه می‌دانم. 

صفوی تاکید کرد: ایجاد این اتحاد و پیمان میان کشورهای منطقه کاری مشکل است زیرا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با نفوذی که در برخی کشورها و دولت‌ها دارند، نمی‌گذارند این اتفاق به سرانجام برسد. 

وی با اشاره به کشور عراق گفت: خوشبختانه در عراق پارلمان و دولت نسبتا خوبی برقرار است و در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند و از سوی دیگر بشار اسد در سوریه با حمایت نیروهای مردمی در مقابل گروه‌های تروریستی ایستادگی کرده است بنابراین با توجه به این مطالب می‌توان نقش رهبران و پارلمان‌ها و بهره‌مندی از نیروهای مردمی را برای مقابله با گروه‌های تروریستی مهم برشمرد. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های مقابله با تروریست این است که دولت‌ها با همراهی نیروهای مردمی خودشان با تروریسم مبارزه کنند، ادامه داد: اگر رهبران با ملت‌ها همراه شوند می‌توانند اقدامات موثری در مقابله با گروه‌های تروریستی که به این منطقه تعلق نداشته و از خارج وارد این کشورها می‌شوند، داشته باشند. 

صفوی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از طرح آمریکایی تجزیه عراق چیست،‌گفت: دولت و پارلمان و مرجعیت شیعه عراق محکم در برابر تجزیه‌طلبی ایستاده‌اند تا استقلال عراق حفظ شود و در این میان جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و تجزیه کشورهای منطقه را خلاف امنیت ملی خود می‌دانند. 

وی ادامه داد: البته برخی گروه‌ها در داخل عراق باید بدانند نزدیک شدن به آمریکایی‌ها برای خود استقلالی، با شکست مواجه خواهد شد. البته این گروه‌ها از قبل به دنبال ایجاد دولتی کردی و ارمنی بودند که باید بدانند این اقدامات‌شان به ضررشان تمام خواهد شد و دسترسی این هدف مغایر با عقلانیت سیاسی است و تصور نمی‌کنم با تمام فشارهای آمریکا کشورهای منطقه از جمله عراق تجزیه شود. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به این سؤال که چرا منطقه خلیج فارس پرتنش است، اظهار داشت: تصور بنده این است که از 24 سال گذشته که آمریکایی‌ها به بهانه بیرون راندن عراقی‌ها از کویت پایشان به این منطقه باز شد تاکنون که درسال 2015 قرار داریم حضور بیگانگان از جمله آمریکا موجب توسعه ناامنی در این منطقه شده و هدف آنها از این حضور گسترش پایگاه‌های نظامی‌شان است. 

صفوی با پراهمیت خواندن خلیج فارس به دلیل وجود 63 درصد منابع نفتی جهان در این منطقه تصریح کرد: برخی از دولت‌های منطقه دولت‌های بی‌ریشه هستند که حتی 100 سال عمر هم ندارند. 

وی همچنین با اشاره به حضور آمریکا در برخی کشورهای عربی ادامه داد: آمریکا توهم اینکه ایران دشمن آنهاست را مطرح کرده و به این بهانه در آنجا حضور دارد در حالیکه رفتار ایران عاقلانه و وحدت آفرین است و هیچگاه تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده است. 

صفوی ادامه داد: امیدواریم یک عقلانیت در برخی کشورها بوجود بیاید تا آنها مصالح خود، امت اسلامی و منطقه خلیج فارس را درست تشخیص دهند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها به این کشورها می‌فروشند بالاخره روزی به دست مردم منطقه می‌افتد و علیه خود آمریکایی ها به کار می‌رود. 

صفوی با بیان اینکه عربستان سعودی 25 میلیون جمعیت دارد، گفت: مردم عربستان و ملتهای منطقه رشد فکری کرده و در فهم بالایی به سر می‌برند و می‌بینند که ایران دشمن آنها نیست. 

وی با اشاره به هشدار امروز مقام معظم رهبری در خصوص امنیت خلیج فارس، گفت: ممکن است برخی‌ها بخواهند ناامنی را به مرزهای ما بکشانند اما بدانند ما نیروهای مسلح قوی‌ای داریم که تضمین کننده امنیت در خلیج فارس هستند. 

صفوی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر هواپیماها و ناوهای آمریکایی و خارجی دارند، ما در عراق و سوریه و خلیج فارس آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما حتی زیردریایی‌های آمریکا را نیز رصد می کنیم و حتی وقتی می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند شناورهای نیروی دریایی سپاه بالای سر آنها می‌رود و به آنها هشدار می‌دهد که روی آب بیایند زیرا زیردریایی‌ها در عبور از تنگه‌های آبی جهان باید به سطح آب بیایند.


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

حوزه علمیه باید رهبر و مرجع تقلید تربیت کند


به گزارش مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر چهارشنبه در درس تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: مسئولان حوزه باید طلاب با استعداد را شناسایی و بورسیه کنند. 

وی افزود: آینده حوزه نیاز به رهبر و مرجع تقلید دارد، تا کی ما باید بر سفره آخوند خراسانی باشیم. 

استاد برجسته حوزه اضافه کرد: طلاب مستعد باید بروجردی و شیخ طوسی آینده شوند زیرا اساس دین در حوزه است و مدیران و مسئولان هم باید این مدیریت را داشته باشند همان طور که سید مرتضی حوزه نجف را مدیریت می‌کرد. 

وی با بیان اینکه علوم محدود نیست، اظهار داشت: کسی که می‌تواند مرجع شود نباید امام جماعت و... شود وگرنه مسئول است. 

استاد حوزه با تاکید بر اینکه مدیران حوزه از مدیریت سیدمرتضی در نجف الگو بگیرند، افزود: شیخ طوسی تربیت شده سیدمرتضی بود که کتابخانه او را در نجف آتش زدند اما دست از تحقیق و تالیف برنداشت و شیعه را احیاء کرد. 

آیت الله جوادی آملی گفت: طلاب متوسط هم می توانند به این کارها مثل امام جماعتی اشتغال داشته باشند.



پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

آیت الله سبحانی: ازشهیدان و جانبازان خجالت میکشم

 
آیت الله سبحانی جانبازان را شهیدان زنده عنوان کرد و گفت: همه ما به وجود امام راحل و افرادی همچون جانبازان افتخار می کنیم، بنده هر زمان عکس شهیدان و چهره جانبازان را مشاهده می کنم؛ از درون خجالت می کشم که این افراد به اندازه ای در پیشگاه خداوند مقام دارند که جان خویش را برای زنده ماندن اسلام فدا کردند و ما هنوز کاری انجام نداده ایم.

رسا: حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: در آستانه ولادت دو امام بزرگوار و یک امامزاده قرار داریم که همه باید این روزها را گرامی بدارند و جشن بگیرند. 

وی جانبازان را شهیدان زنده عنوان کرد و افزود: همه ما به وجود امام راحل و افرادی همچون جانبازان افتخار می کنیم، بنده هر زمان عکس شهیدان و چهره جانبازان را مشاهده می کنم؛ از درون خجالت می کشم که این افراد به اندازه ای در پیشگاه خداوند مقام دارند که جان خویش را برای زنده ماندن اسلام فدا کردند و ما هنوز کاری انجام نداده ایم. 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با طرح این سؤال که چرا شیعیان باید در موالید ائمه طاهرین(ع) جشن بگیرند، اظهار داشت: جیره خوران وهابی نعره می کشند که برپایی جشن برای ائمه(ع) بدعت است و ادعا می کنند که قرآن را قبول دارند. 

وی ادامه داد: قرآن درباره رسول اکرم(ص) می فرماید که ای پیامبر یاد و ذکر تو را بالا بردیم، اگر شیعیان و مسلمانان در روز ولادت و مبعث پیامبر اسلان جشن می گیرند به دلیل بالابردن و اعتلای نام مقدس پیامبر(ص) است، خداوند می خواهد نام و ذکر پیامبر و ائمه(ع) همواره بالا باشد. 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که جلسات جشن برای پیامبر و ائمه طاهرین(ع) آیات قرآن کریم را مجسم می کند، ابراز داشت: اگر برای روز ولادت حسین بن علی(ع) جشن می گیریم در حقیقت به آیه قرآن عمل کرده ایم. 

وی با اشاره به آیه«قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرً‌ا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْ‌بَی» عنوان کرد: دوستی و اظهار ارادت به اهل بیت(ع)سفارش و دستور خداوند است، یکی از راه های ابراز دوستی و ارادت جشن گرفتن در ایام ولادت و شادی آن بزرگواران است. 

این مرجع تقلید با بیان این که اظهار علاقه به اهل بیت(ع) دو راه دارد، خاطرنشان کرد: نخسین راه عمل به دستورات و فرمایشات آن بزرگواران بوده و دیگری جشن گرفتن در روز ولادت ایشان است، جشن گرفتن در موالید و شادی های اهل بیت(ع) مصداق ابراز مودت است. 

وی اضافه کرد: عمل شیعیان در جشن گرفتن دستوری قرآنی است اما وهابیت مدعی قرآن را نیز قبول ندارد، زمانی که حضرت عیسی برای حواریون درخواست مائده کرد و رئز نزول مائده را جشن گرفت؛ آیا وجود مقدس رسول اکرم(ص) به اندازه یک مائده نیست. 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که پیامبر اسلام مغزها و جامعه را به سوی مسیر سعادت تغییر داده است، گفت: زمانی که عیسی بن مریم برای یک مائده جشن می گیرید ما برای ولادت و بعثت پیامبر اسلام نباید جشن بگیریم. 


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید





 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 126919
بازدید امروز :7
بازدید دیروز : 10
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
قطره و دریا
عِــطـر ظــهــور
شاید سخن حق
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :7
    بازدید دیروز :10
    کل بازدید :126919
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 4:2 ع
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :7
    بازدید دیروز :10
    کل بازدید :126919
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/1/31
    4:2 ع

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    قطره و دریا عِــطـر ظــهــور شاید سخن حق شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ