سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



حمایت از شبه نظامیان شیعی به نفع آمریکاست

 
بلومبرگ ویو در گزارشی نوشت‌ کمک به شبه نظامیان شیعه در مبارزه با داعش در رمادی در نهایت به نفع خود آمریکا است.
به گزارش پایگااه خبری انصارحزب الله، بلومبرگ ویو در گزارشی نوشت‌ کمک به شبه نظامیان شیعه در مبارزه با داعش در رمادی در نهایت به نفع خود آمریکا است. 

این سایت نوشت سقوط شهر رمادی عراق و افتادن آن به دست داعش بسیار مهم است با این حال این مسئله به خاطر اهمیت استراتژیک مرکز استان انبار نیست. به نظر می رسد این مسئله بیشتر به این خاطر است که ناکامی و شکست نیروهای امنیتی عراق نشان دهنده دشواری و پیچیدگی هایی است که ائتلاف ضد داعش با آن روبرو است. اگر داعش باید شکست بخورد به نیروهای زمینی موثری نیاز است. در حال حاضر تنها نیروهای موثر زمینی در خارجه اقلیم کردستان عراق شبه نظامیان شیعی هستند که مناسبات نزدیکی با ایران دارند. 

بنابراین این ائتلاف باید میان بد و بدتر یکی را انتخاب کند. آیا بهتر است که مبارزه با داعش را موثرتر کند و همزمان تسلط ایران بر عراق تسهیل شود یا اینکه به گروه تروریستی داعش اجازه دهد که مناطق مختلف عراق را بگیرد و حفظ کند و امیدوار باشد که نیروهای امنیتی عراق عملکردی بهتری داشته باشند. 

یک راه حل جذاب برای آمریکا این است که حل این مسئله را به خود عراقی را واگذار کند و همزمان به هر نیرویی که عراقی ها برای مبارزه با داعش انتخاب می کنند حمایت هوایی ارائه دهد. 

با این حال سئوال اینجاست این گروه از عراقی ها چه گروهی خواهند بود؟ دولت حیدر العبادی به عنوان گزینه جایگزین دولت قبلی روی کار آمد که اتکای بیش از اندازه به شبه نظامیان شیعه داشت. با این حال اکنون عبادی نیز به نظر می رسد که گزینه ای جز اتکا به این شبه نظامیان ندارد. دولت عبادی که بیشتر اعضای آن را شیعیان تشکیل می دهند نیز به شدت به ایران نزدیک است. 

برای سنی هایی که در استان انبار زندگی می کنند به نظر می رسد که درباره اینکه از اعزام شبه نظامیان شیعه برای مبارزه با داعش حمایت کنند یا خیر اختلاف نظر وجود دارد. اگرچه زندگی تحت حاکمیت داعش بسیار بد است با این حال زندگی تحت نفوذ شبه نظامیان شیعی نیز برای آنها بسیار بد است. 

حال اقدام درست در اینجا چیست؟ درست است که نقش فزاینده ایران در عراق برای امنیت و سلامت عراق در دراز مدت بسیار مضر است. با این حال آمریکا باید از شبه نظامیان در رمادی در برابر داعش حمایت کند و تلاش کند که به رغم هزینه های روشن و فوق العاده ای که در این زمینه وجود دارد برای شکست دادن داعش اقدامی صورت دهد. 

اگرچه در پی این حملات تقریبا پیروزی شبه نظامیان تضمین می شود و آمریکا به تقویت جایگاه ایران کمک می کند با این حال در نهایت همه می دانند که این حمایت های هوایی عراق بود که نقش مهمی در تضمین این پیروزی ایفا کرد و به این ترتیب تا حدی از جایگاه و موقعیت ایران کاسته خواهد شد. 

در عوض اینکه به داعش اجازه داده شود که همچنان به فتوحات خود ادامه دهد در نهایت کمک به این گروه برای تشکیل یک حکومت تلقی خواهد شد. 

برای شکست دادن داعش در منطقه و جهان تنها یک راه حل وجود دارد اینکه حاکمیت این گروه از آن گرفته شود و اجازه نداد که این گروه بتواند آن را به یک واقعیت تبدیل کند. این گروه هر چه بیشتر به حاکمیت برسد بیشتر رشد خواهد کرد. 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

هواپیمای کمکهای امدادیآماده پرواز به یمن

 
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اتمام بارگیری هواپیمای حامل کمک‌های امدادی برای ارسال به یمن خبر داد و گفت: این هواپیما از ساعت 4 صبح امروز آماده پرواز و در انتظار هماهنگی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، ناصر چرخ ساز در گفت‌وگو با فارس از اتمام بارگیری هواپیمای حامل کمک‌های امدادی برای ارسال به یمن خبر داد. 

وی گفت: از ساعت 4 صبح امروز این هواپیما آماده پرواز است و منتظر هماهنگی‌هایی هستیم که وزارت امور خارجه باید انجام دهد. 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین از پهلو گرفتن کشتی دومی که قرار است محموله دوم امدادی را به یمن ببرد، در بندر امام خمینی (ره) خبر داد. 

وی گفت: کشتی آرزو امرو در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و بارگیری آن از فردا آغاز می‌شود. 

چرخ ساز با بیان اینکه بارگیری حدود یک هفته زمان می‌برد افزود: بارگیری در 2 بندر امام خمینی و بندر عباس انجام می‌شود.


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

مهم پژوهش است نه حجاب !!!

هاشمی هم منتقدان را "کم‌سواد" و "شعارگو" خطاب کرد
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور با یک عده آدم کم سواد و شعارگوی روبه رو هستیم که در امور مانع ایجاد می کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه در مراسم سی وسومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این افراد کم سواد و شعارگوی مانع می شوند که خیلی از تحصیل کرده های خوب، خوش غیرت و دلسوز کشور که از خارج می آیند و می توانند برای کشور مفید باشند ، فعالیت کنند. 

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این افراد شعار می دهند که این فرد که این گونه بوده وارد جلسه ای که شده بی حجاب بوده و همسرانشان یک بار بی حجاب دیده شده اند. 

وی ادامه داد: راه های موهن را ببندند و بگذارند اساتید با سواد ما که در خارج هستند بیایند و در کار پژوهش به ما کمک کنند چرا که موضوع پژوهش خیلی مهم است. 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین افتخارات ما این است که یکی از بزرگ ترین دانشگاه های حضوری دنیا را در اختیار داریم گفت: دانشگاه آزاد رو به رشد است و خودکفا ، احتیاج به چیزی ندارد و فقط مزاحمت برای آن ایجاد نکنند. 

وی خاطرنشان کرد: روسای واحدهای ما برای اخذ تاییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت ها معطل می شوند تا این تاییدیه را دریافت کنند ولی نباید این طور باشد و باید بگذارند دانشگاه کار خودش را بکند.


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

من عــــــــــــاشق این تهدیدم...


راه دانا: وزارت خارجه آمریکا تهدید کرد که "در زمینه دسترسی‌ ها اگر به کف خواسته‌های خود نرسیم، توافقنامه‌ای را امضا نخواهیم کرد." 

یک روز بعد از بیانات قاطع و صریح رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه "اجازه‌ی هیچ‌گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تهدید کرد که اگر به کف خواسته هایمان نرسیم، میز مذاکره را ترک میکنیم. 

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران که بیشتر به بحث داعش اختصاص داشت، در خصوص بازرسی‌های آتی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از ایران سخن گفت و در واکنش به بیانات رهبرانقلاب گفت : "توافق ما بر این اصل استوار است که در صورت توافق نهایی، دسترسی‌ هایی برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ایجاد شود که این دسترسی‌ها شامل اماکن و افراد ایرانی خواهد شد." 

وی تهدید کرد که "در زمینه دسترسی‌ ها اگر به کف خواسته‌های خود نرسیم، توافقنامه‌ای را امضا نخواهیم کرد." 

این البته اولین بار نیست که آمریکا، به ترک میز مذاکرات تهدید می‌کند.

خانم هارف به بیانیه لوزان که در ایران به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) مشهور شده و به محتوای به گفتگوهای جاری نمایندگان هسته‌ای ایران و 1+5 هم اشاره کرد و گفت: "در همکاری با ایرانی‌ها در حال تهیه فهرستی از ابعاد نظامی احتمالی ایران هستیم که افراد و اماکن مورد نیاز بازرسان آژانس هم در این مذاکرات روی میز است؛ این بحث بخشی از توافق ما و ایران در برنامه جامع اقدام مشترک بوده است." 


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید

باز هم توافقات برد - برد !!!

موافقت ایران با شدیدترین بازرسی‌های‌سرزده
 
سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری مدعی شد: ایران با شدیدترین و سختگیرانه ترین بازرسی های سرزده و رژیم های شفاف سازی موافقت کرده است.

به گزارش  جهان ،سایت کاخ سفید نوشت : سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت بعنوان بخشی از چارچوب سیاسی توافق شده در دو ماه پیش ، ایران با شدیدترین ، سختگیرانه ترین بازرسی های سرزده و رژیم های شفاف سازی که تاکنون بر سر یک برنامه هسته ای بر سر آن مذاکره شده ، موافقت کرده است. 

اریک شولتز این مطلب را در پاسخ به سوالی در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم اجازه به بازرسان برای مصاحبه با دانشمندان هسته ای و تاثیر آن بر توافق نهایی هسته ای مطرح کرد. 

وی گفت چارچوب سیاسی اعلام شده اکنون در مراحل فنی قرار دارد که تا پایان ژوئن به یک توافق نهایی برسد.


پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط ali ahani | نظر بدهید





 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 127031
بازدید امروز :21
بازدید دیروز : 32
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
قطره و دریا
عِــطـر ظــهــور
شاید سخن حق
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :21
    بازدید دیروز :32
    کل بازدید :127031
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 2:10 ع
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :21
    بازدید دیروز :32
    کل بازدید :127031
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/2/6
    2:10 ع

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    قطره و دریا عِــطـر ظــهــور شاید سخن حق شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ