سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



تصاویر رویایی ...

 

 






































چهارشنبه 94 اردیبهشت 30 توسط ali ahani | نظر بدهید

عکس زیبای ناسا از فلات ایران


خبرآنلاین - گربه خوابیده در شمال خاورمیانه را تاکنون از این زاویه دیده اید؟ تصویر زیر در یک ظهر اردیبهشت 94 از فلات ایران ثبت شده است.

 

 



چهارشنبه 94 اردیبهشت 30 توسط ali ahani | نظر بدهید

تصاویری از 11 درخت زیبا در جهان

 امروز با زیباترین، شگفت‌انگیزترین و باشکوه‌ترین درختان جهان آشنا خواهید شد. این درخت‌ها بسیار زیبا هستند و زیبایی و شکوه منحصر به فردی را درون خود جای داده‌اند. در این تصاویر می‌توانید برای چند دقیقه غرق در زیبایی شگفت‌انگیزترین و باشکوه‌ترین درختان جهان شوید. در طبیعت هر چیزی از کوچک‌ترین گیاهان گرفته تا بزرگ‌ترین حیوانات همگی از زیبایی خاصی برخوردارند اما این درختان را می‌توان نماد زیبایی شگفت‌انگیز طبیعت دانست. در ادامه‌ی مقاله تصاویری از 11 درخت زیبا در جهان را مشاهده خواهید کرد. برخی از این درختان مثل درختچه‌ی گل صد تومانی در کانادا با قدمتی بیش از 125 سال، خیلی قدیمی و کهن‌سال هستند. درختان یکی از اجزای اصلی طبیعت پیرامون ما هستند که معمولاً ما انسان‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. از آنجا که این درخت‌های زیبا از قدیم‌الایام در کنار ما بوده‌اند شاید بعضی وقت‌ها کم لطفی کنیم، زیبایی، شکوه و جلال آن‌ها را نادیده بگیریم و از تحسین و ستایش این درختان زیبا در جهان غافل شویم. مطمئناً همه‌ی ما بعد از مشاهده‌ی تصاویر این 11 درخت که باشکوه‌ترین و زیباترین درختان در سراسر دنیا هستند تحت تأثیر زیبایی طبیعی آن‌ها قرار خواهیم گرفت. این درخت‌های زیبا به قدری با شکوه، شگفت‌انگیز و خارق‌العاده هستند که نمی‌توانیم به سادگی از کنار زیبایی منحصر به فرد آن‌ها بگذریم. برای چند دقیقه همه چیز را فراموش کنید و غرق در زیبایی غیر معمول و خیره‌کننده‌ی این درختان شگفت‌انگیز شوید.

1- درختچه‌ی گل صد تومانی با قدمتی بیش از 125 سال، در کانادا

2- گیاه ویستریای 144 ساله در ژاپن مانند یک آسمان شب با شکوه با خطوط تیره صورتی و بنفش

3- درختانی که توسط باد در نیوزیلند تغییر شکل یافته اند

4- منظره‌ی زیبای شکوفه دهی درختان گل گیلاس در شهر بن، آلمان

5- درخت فرشته بلوط، جزیره جان، کارولینای جنوبی

6- درختان شگفت‌انگیز زرق و برق دار، برزیل

7- درختان Dragonblood در یمن. این درخت به خاطر شیره‌ی سرخی که دارد، چنین نامی گرفته و در رنگ‌سازی کاربرد دارد.

8- درخت اکالیپتوس رنگین کمانی در کائوآی هاوایی

9- درختان بائوباب در ماداگاسکار. آدانسونیا یا بائوباب هشت گونه شناخته شده دارد که شش گونه از این درخت در ماداگاسکار یکی بومی سرزمین اصلی آفریقاست، دو گونه دیگر یکی در عربستان و یکی در استرالیا رشد می‌کند.

10- تاریکی هجز در ایرلند شمالی

11- افرا ژاپنی، پورتلند، اورگان



چهارشنبه 94 اردیبهشت 30 توسط ali ahani | نظر بدهید

تغذیه رنگین کمانی با این رنگ های زندگی

 

زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید چقدر به رنگ آن توجه کرده اید؟ مثلا از خودتان پرسیده اید سیب سرخی که رنگ زیبایش هر کسی را به خوردن آن برانگیخته می کند، چه ویژگی های تغذیه ای دارد یا پرتقال توسرخ یا نارنجی رنگی که آدم را یاد رنگ زیبای خورشید دم غروب می اندازد، اصلا چرا این رنگی و این رنگ بیانگر چه ویژگی های تغذیه ای است؟ و اصلا چرا متخصصان تغذیه تنوع غذایی را پیشنهاد کرده و معتقدند بهترین رژیم غذایی، برنامه ای است که تنوع غذایی در آن رعایت شده باشد؟ همین حالا جواب همه این سوال ها را می خوانید.

رعایت تنوع غذایی بهترین الگوی تغذیه ای است. به این دلیل که ترکیبات غذایی لازم در اختیار بدن قرار می گیرد. انتخاب و مصرف انواع میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که با خوردن میوه ها و سبزی های مختلف نیاز بدن به انواع ترکیب های ضروری تامین می شود، اما با آگاهی از ترکیب هر یک از میوه ها و سبزی ها می توانید برنامه متنوعی داشته باشید. یکی از راه های شناخت ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزی ها، رنگ آنهاست. در علم تغذیه رعایت تنوع غذایی از روی رنگ مواد غذایی به "تغذیه رنگین کمانی" معروف است. به همین دلیل رنگ های اصلی موادغذایی را به هفت رنگ اصلی تقسیم بندی می کنند.

 


هر رنگ، یک نشانه


هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.
 


بنفش، دوست قلب


اولین رنگ این رنگین کمان غذایی، رنگ بنفش است. طیف این رنگ را آبی ـ بنفش در نظر می گیرند. بنابراین از انگور سیاه تا بلوبری در این گروه قرار می گیرند. خوراکـی های آبی ـ بنفش حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند. هر چه رنگ میوه تیره تر باشد، میزان آنتوسیانین آن بیشتر است.

ویژگی رنگ: آنتوسیانین مانع لخته شدن خون می شود. بنابراین مصرف میوه های آبی ـ بنفش باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی و مغزی می شود علاوه بر این که به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. ویژگی آنتی اکسیدانی این گروه از میوه ها در رتبه نخست قرار دارد.

خوراکی ها: بادمجان با پوست، شاتوت، انگور سیاه و بنفش، آلو بخارا، گوجه برقانی، کشمش پلویی و انار با رنگ تیره مایل به سیاه.
 


سبز؛ قاتل سرطان


این رنگ، رنگ طبیعت است و بسیاری از میوه ها و سبزی ها اصالت شان را حفظ کرده و سبز هستند. دلیل این رنگ سبز وجود آنتی اکسیدانی به نام ایزوتیکوسیانات است. میوه های سبزرنگی مانند کلم و کلم بروکلی که به آنها گیاهان چلیپایی می گویند حاوی دو نوع آنتی اکسیدان دیگر یعنی فیتوکمیکال و ایزوتیکوسیانات هستند. این دو ترکیب به طور خاص باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شوند.

ویژگی رنگ: آنتی اکسیدان ایزوتیکوسیانات به تصفیه بهتر خون کمک می کند. هرچه میزان این آنتی اکسیدان در بدن بیشتر باشد،کبد بهتر فعالیت کرده و خون بهتر تصفیه می شود. علاوه براین میوه های سبزرنگ حاوی ویتامین K، پتاسیم، اسید فولیک، بتاکاروتن و اسیدچرب امگا3 هستند. ویتامین K برای انعقاد مناسب خون ضروری است. پتاسیم موجود در موادغذایی باعث کنترل میزان فشار خون می شود. علاوه بر این که وجود پتاسیم مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان کولون وخون می شود. اسیدفولیک یکی از مهم ترین ترکیبات برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی است.

خوراکی ها: کلم برگ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هندوانه ابوجهل، انواع سبزی ها، خیار و کدو



زرد ـ سبز، دوست چشم


میوه هاو سبزی هایی که طیف رنگی شان مخلوط رنگ زرد و سبز است حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام لوتئین هستند. در این میوه ها و سبزی ها رنگ سبز و زرد در کنار هم قرار دارند و گاهی یکی از رنگ ها بر دیگری غلبه می کند؛ اما یکی از رنگ ها کاملا از بین نرفته است.

ویژگی رنگ: لوتئین به طور خاص باعث حفظ سلامت شبکیه چشم می شود. این ترکیب روند پیری شبکیه چشم را کند کرده و مانع کاهش بینایی بر اثر کهولت سن می شود. ویتامین C موجود در این خوراکی ها بالاست.

خوراکی ها: پسته، آووکادو، کیوی، سبزی های دو رنگ سبزـ زرد مانند کرفس

 

قرمز؛ ویژه آقایان

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


خوراکی های قرمز رنگ حاوی کارتنوئیدی به نام لیکوپن هستند. این ترکیب نیز نوعی آنتی اکسیدان است. در میان کارتنوئیدها، لیکوپن نیز آنتی اکسیدانی قوی بوده، مانع ابتلا به سرطان می شود. قرمزها حاوی کارتنوئید دیگری به نام "فلاونوئید" نیز هستند.

ویژگی رنگ: لیکوپن موجود در موادغذایی قرمزرنگ، مانع ابتلا به مشکلات غده پروستات بویژه بدخیمی این غده در مردان می شود. علاوه بر این که با جلوگیری از ایجاد لخته خون، مانع بروز سکته قلبی می شود. قرمزها حاوی ویتامین C نیز هستند. بنابراین با خوردن آنها پوست، رگ ها و سیستم ایمنی بدن سلامت می مانند. فلاونوئید موجود در این خوراکی ها ضدالتهاب است.

خوراکی ها: گوجه فرنگی، توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، گوآوا، قره قاط

 

زرد ـ نارنجی؛ دوست پوست


این گروه از خوراکی ها حاوی دو ترکیب مهم شامل ویتامین C و بتا کریپتوگزانتین هستند. هردوی این ترکیب ها ضمن داشتن ویژگی آنتی اکسیدانی، ویژگی های اختصاصی دیگری هم دارند.

ویژگی رنگ: رنگ زرد ـ نارنجی خوراکی ها نشان می دهد این خوراکی حاوی بتاکریپتوگزانتین است. این ترکیب پیش ساز ویتامین A است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی این ترکیب باعث حفظ سلامت پوست، تقویت بینایی و بالارفتن توان سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماریزا می شود. خوراکی های زرد ـ نارنجی به دلیل ترکیبی که دارند به طور خاص باعث حفظ سلامت چشم شده، مصرف آنها برای بهبود عملکرد شبکیه و عدسی چشم ضروری است. علاوه بر این که وجود ویتامین A و C موجود در این خوراکی ها، آنها را به خوراک اختصاصی برای بهبود کیفیت پوست تبدیل کرده است. بنابراین خوردن یا تهیه ماسک از این میوه ها و مالیدن آن روی پوست باعث شادابی و جوانی آن می شود.

خوراکی ها: انبه، گرمک، سیب زمینی، زردآلو و هویج زرد

 

نارنجی؛ دوست سیستم ایمنی


خوراکی های نارنجی حاوی دو ترکیب مهم یعنی "آلفا و بتاکاروتن" هستند. این دو ترکیب محافظ اختصاصی پوست، چشم و سیستم ایمنی هستند.

ویژگی رنگ: اگر خوراکی های نارنجی ـ زرد حاوی ترکیب های ضروری برای چشم هستند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شوند، خوراکی هایی که رنگ نارنجی مطلق دارند، بیش از نارنجی ـ زردها به سلامت چشم و پوست کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. دلیل آن هم وجود پیش ساز ویتامین A در این خوراکی هاست. علاوه بر این که خوراکی های نارنجی رنگ حاوی ویتامین C و بعضی از آنها حاوی کمی اسیدچرب امگا 3 و 6 است.

خوراکی ها: هویج، پرتقال، نارنگی، نارنج و کدو حلوایی
 


زرد؛ دوست استخوان


ویژگی این خوراکی ها شبیه زرد ـ نارنجی هاست. این رنگ نشان می دهد خوراکی مورد نظر حاوی گزانتین و زئا گزانتین است.

ویـژگی رنگ: دو ترکیب موجود در خوراکی های زردرنگ، ضمن کمک به حفظ سلامت پوست و چشم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. بنابراین بهتر است در فصل زمستان که استخوان ها آفتاب کمتری دریافت کرده، در معرض پوکی استخوان قرار دارند، بیشتر از این خوراکی ها استفاده کنید. بعضی از این خوراکی ها سرشار از پتاسیم هستند.



چهارشنبه 94 اردیبهشت 30 توسط ali ahani | نظر بدهید

17 راه درمان ..

» دهان شویه / مورد استفاده: تاول

دهان شویه های قدیمی که ضدعفونی کننده هم هستند، می توانند در مورد تاول ها هم مؤثر باشند. کمی پنبه را به لیسترین آغشته کنید و سپس آن را روی محل تاول بمالید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید تا وقتی که محل تاول خشک شود و دیگر دردی نداشته باشد.

 

» الکل سفید / مورد استفاده: بوی بد پا

اگر پاهای شما بوی بدی می دهند، آنها را با یک دستمال آغشته به الکل سفید تمیز کنید تا از شر بوی تعفن آن راحت شوید. الکل خاصیت گندزدایی و خشک کنندگی دارد، بنابراین قارچ ها و باکتری های مولد بوی بد را از بین می برد و رطوبتی که باعث رشد آنها می شود را خشک می کند.

 

» ماست/ مورد استفاده: بوی بد دهان

تحقیقات مقدماتی نشان می دهند که باکتری های موجود در ماست می توانند رشد باکتری های مولد بوی بد دهان را متوقف کنند. میکروب های خوب موجود در ماست می توانند از باکتری های بدی که مولد بوی بد هستند بیشتر باشند یا حتی محیط نامناسبی برای آنها ایجاد کنند.

 

» مداد / مورد استفاده: سردرد

وقتی عصبی یا تحت فشار روحی هستید به طور ناخودآگاه فک و دندان های خود را به هم فشار می دهید. این کار باعث کشیدگی عضلاتی می شود که استخوان فک شما را به شقیقه ها متصل می کند و می تواند سردرد ایجاد کند. و اما یک راه چاره: یک مداد بین دندان های خود قرار دهید ولی فشاری وارد نکنید. به این ترتیب به صورت خودکار، ماهیچه فک را آزاد می کنید که مانع بروز درد می شود.

 

» دستگاه پخش موسیقی / مورد استفاده: فشار خون بالا

بر اساس تحقیقی در دانشگاه فلورانس در ایتالیا، سی دقیقه گوش دادن به آهنگ های مناسب در روز می تواند به پایین آوردن فشار خون کمک کند. تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی به همراه تنفس آهسته، فشارخون افرادی را که برای فشار خون بالا تحت درمان بوده اند کاهش داده است. در طول یک هفته میزان ماکسیمم (اولین عدد) فشار خون به طور متوسط دو الی سه درجه کاهش یافته و پس از یک ماه این میزان به بیش از چهار درجه کاهش رسیده است.

 

» چای روغن لیمو / مورد استفاده: تبخال

روغن لیمو بهترین درمان گیاهی برای تبخال است. لیمو خاصیت ضد ویروسی دارد که از بروز تبخال جلوگیری می کند. چای روغن لیمو را با دم کردن 2 تا 4 قاشق غذاخوری لیمو در یک لیوان آب جوش درست کنید. اجازه دهید خنک شود بعد پنبه را به آن آغشته کنید و چند بار در روز روی تبخال بمالید.

 

» شیرین بیان / مورد استفاده: پینه و میخچه

شیرین بیان حاوی موادی شبیه به استروژن است که پوست سخت پینه و میخچه را نرم می کند. می توانید از این خمیر خانگی استفاده کنید: چند عدد ریشه شیرین بیان را آسیاب کرده با نصف قاشق چای خوری وازلین مخلوط کنید و آن را به قسمت های خشک و خشن پاها بمالید.

 

» توپ تنیس / مورداستفاده: درد کف پا

برای گرفتن یک ماساژ ساده و بدون هزینه که عضلات کف پای شما را کشیده و کف پای شما را تسکین دهد، کفش های خود را در آورده و یک توپ تنیس، توپ گلف یا حتی قوطی کنسرو را به مدت یک یا دو دقیقه زیر هر پا بغلتانید. برای این که زق زق کردن پاها را تسکین دهید، می توانید این کار را با یک بطری آب یخ زده نیز انجام دهید.

 

» روغن نباتی / مورد استفاده: ناخن های شکننده

برای این که واقعا خشکی ناخن را رفع کنید باید به مشکل کمبود رطوبت بپردازید. علاوه بر مصرف مرتب کرم های دست، این درمان شبانه متخصص پوست، دکتر دی الن گلیسر را نیز انجام دهید: پیش از خواب کمی روغن نباتی به دستان خود بمالید، بعد دستکش پلاستیکی بپوشید یا دستان خود را با پلاستیک بپوشانید تا رختخواب تان چرب نشود. این پوشش باعث می شود که روغن به پوست شما نفوذ کند و ازخشکی بیش از حد دست و ناخن جلوگیری شود.

 

» بستنی / مورد استفاده: سوختن دهان از غذای داغ

بافت سقف دهان شما تنها چند میلی متر ضخامت دارد، بنابراین نسبت به غذای داغ بسیار حساس است. اگر برای خوردن پیتزای داغ صبر نکردید، سوختگی دهان خود را با یک قاشق بستنی یا ماست یخ زده تسکین دهید. خنکی می تواند باعث تسکین موقت سوختگی شود. سرکشیدن یک نوشیدنی خنک یا قرار دادن یک قطه یخ هم در دهان همان اثر را دارد. اما مراقب باشید یخ را پیش از آن که موجب درد شود از دهان خارج کنید.

 

» شکر / مورد استفاده: سکسکه

بلعیدن یک قاشق چای خوری شکر به صورت خشک می تواند درچند دقیقه باعث قطع سکسکه شود. عصب های ماهیچه ای به ماهیچه ها در دیافراگم دستور می دهند که به طور نامنظم منقبض شوند و ایجاد سکسکه کنند. پزشکان عقیده دارند که شکر باعث می شود که این عصب های ماهیچه ای آرام بگیرند.

 

» آدامس نعنایی یا دارچینی / مورد استفاده: فشار ناشی از تردد در مسیرهای پرترافیک

هر یک از آدامس های نعنایی یا دارچینی به تنهایی احساس درماندگی را تا 25 درصد کاهش داده و هشیاری را تا 30درصد بالا می?برند و باعث می شوند که رانندگی به نظر30 درصد کوتاه تر بیاید. شما اهل آدامس یا آب نبات نیستید؟ پس به جای آن بوگیر نعنایی یا دارچینی برای ماشین خود بخرید!

 

» میخک / مورد استفاده: بریدگی ها و دندان درد

پودر میخک را بر روی بریدگی یا زخم بریزید تا مانع عفونت آن شوید. روغن میخک سرشار از اوگنول، نوعی ماده شیمیایی است که هم ضد عفونی کننده و هم مسکن است. همچنین برای تسکین دندان درد، پودر میخک را روی دندان پوسیده خود قرار دهید.

 

» سیب / مورد استفاده: دندان های سفید

جویدن میوه و سبزیجات ترد مانند مسواک عمل می کند. آنها یک عمل پاک کنندگی طبیعی بر روی مینای دندان انجام می دهند و لکه ها را پاک می کنند. به ویژه سیب نوعی اسید ملایم دارد که باعث از بین رفتن لکه ها می شود. البته به خاطر داشته باشید که پس از این کار حتما دهان تان را با آب بشویید.

 

» چسب نواری / مورد استفاده: زگیل

این درمان واقعا مؤثر است. پوشاندن زگیل با چسب نواری بهتر از فریز کردن، آن را ریشه کن می کند. بر اساس مقاله ای در آرشیو پزشکی اطفال و نوجوانان، چسب نواری پس از دو ماه 85 درصد زگیل ها را از بین برد. در مقایسه، 65درصد زگیل ها به روش فریز کردن از بین رفتند.

برای استفاده صحیح از چسب نواری، محل مورد نظر را تمیز کرده، قطعه ای از چسب را کمی بزرگتر از اندازه زگیل بریده و روی آن قرار دهید و کمی بمالید تا محکم شود. هر سه روز یک بار چسب را جدا کرده و سلول های مرده را با سنگ پا یا ناخن گیر جدا کنید. این کار را تا زمانی که زگیل کاملا ناپدید شود تکرار کنید. مواد شیمیایی موجود در چسب، زگیل را خفه کرده و از بین می برند.

 

» زنجبیل / مورد استفاده: دل درد

این گیاه ریشه ای به درستی عنوان آرام بخش معده را دارد. زنجبیل برای رهایی از هرگونه درد و ورم روده و معده مناسب است مثل حالت تهوع ناشی از ماشین گرفتگی یا بارداری. برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را برای 10 دقیقه در آب داغ بخیسانید، سپس صاف کرده و میل کنید. نوش جان!

 

» روغن زیتون/ مورد استفاده: اگزما

اگزما را با مالیدن مقداری روغن زیتون بر روی محل آسیب دیده تسکین دهید. روغن زیتون که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند التهاب ناشی از اگزما را کاهش دهد. از روغن زیتون به عنوان پایه بسیاری از کرم های نرم کننده استفاده می شود و در صورتی که به تنهایی استفاده شود، فاقد مواد شیمیایی حساسیت زایی خواهد بود که در کرم های آماده وجود دارند. امتیاز دیگر این ماده آن است که آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث ترمیم چروک و لکه های قهوه ای در پوست شده و از به وجود آمدن آنها جلوگیری می کند.

یک قاشق چایخوری از آن را بر روی پوست بمالید. این کار لایه محافظی بر روی پوست ایجاد می کند که از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

 

مجله کدبانو



چهارشنبه 94 اردیبهشت 30 توسط ali ahani | نظر بدهید

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز




 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 127652
بازدید امروز :4
بازدید دیروز : 27
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
عِــطـر ظــهــور
شاید سخن حق
قطره و دریا
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :4
    بازدید دیروز :27
    کل بازدید :127652
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 1:28 ص
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :4
    بازدید دیروز :27
    کل بازدید :127652
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/2/30
    1:28 ص

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    عِــطـر ظــهــور شاید سخن حق قطره و دریا شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ
    طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز