سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



وقتی مستضعفان بنز سوار از فشار تحریم ها به خیابان ریختند!

جشن! به نام مردم به کام پورشه سواران نیاوران
 
وقایع شب گذشته بار دیگر نشان داد که مشکل اصلی در ماجرای هسته ای، ارتباط چرخش سانتریفیوژ ها با چرخ زندگی مردم نبوده است، بلکه اگر امروز چرخ سانتریفیوژها دیگر نمی چرخد به خاطر نچرخیدن چرخ فرهنگ و تجربه درونی یک ملت بوده است. همان نقطه ضعفی که در همه این سالها به اشتباه از آن به عنوان مشکل صرفا «اقتصادی» نام برده شده و همه چیز به گردن «شکاف اقتصادی» انداخته شده اما حقیقت ماجرا این است که اصل مشکل یک شکاف عمیق فرهنگی- اجتماعی است.
رجانیوز: شب گذشته دقیقا در همان ساعاتی که اکثر مردم کشور اطلاعی از جزییات توافق نهایی هسته ای نداشتند و در پس اظهارات متناقض اوباما و کری با روحانی و ظریف، با کنجکاوی مشغول رصد تلوزیون و دیگر منابع خبری بودند تا از سرنوشت نهایی توافق و آینده تحریم ها اطلاعات بیشتری کسب کنند، برخی خیابان های شمالی تهران و مناطق خاص در چند شهرستان حال و هوای دیگری داشت.

اما قابل پیش بینی بود که بازهم مردم مستضعف و محروم! ساکن میدان ونک، میدان کاج، پارک وی، قیطریه، پاسداران، نیاوران، میرداماد و تعدادی دیگر از مناطق شمالی و غربی تهران که در سالهای گذشته تحریم ها فشار زیادی به آنها وارد کرده بود! با پورشه، پرادو، بنز و سانتافه هایشان به خیابان بیایند تا برای محدود شدن توان استراتژیک کشور و همزمان باقی ماندن تحریم ها، جشن پیروزی برگزار کنند.

این موضوع در واقع در دل خود پیام آشکاری داشت و آن اینکه علیرغم همه شانتاژهای رسانه ای اصلاح طلبان و حامیان دولت و همچنین اظهار نظر برخی مقامات دولتی مبنی بر آمادگی برای برگزاری جشن هسته ای توسط «مردم»، در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و در مقابل اقلیت مرفهی که یک روز به بهانه باخت تیم فوتبال از آرژانتین، روز دیگر به بهانه برد والیبال ایران از آمریکا و روز دیگر نیز برای از بین رفتن زیرساخت های هسته ای کشور به خیابان ها می آیند تا جشن بگیرند، دردشان معیشت و اقتصاد نیست، مشکل اصلی یک فاجعه عمیق فرهنگی- اجتماعی است که هر از چندگاهی خود را در رفتار بخشی از یک طبقه خاص جامعه نشان می دهد؛ همان طبقه ای که در اصل بزرگترین منفعت اقتصادی از تحریم ها را برده و در سالهای گذشته نیز بواسطه تکانه های ارزی و ریالی، سرمایه هایشان رقم های نجومی پیدا کرد، اما حالا مدعی هستند تحریم ها به آنها فشار آورده و از تعطیلی برنامه هسته ای کشور خوشحال هستند!

در هر صورت این مساله نشان می دهد اگر قرار بود به معنای واقعی کلمه مردم از توافق هسته ای جشنی بر پا کنند، شب گذشته نه فقط چند خیابان شمالی تهران بلکه تمام تهران از میدان شوش تا میدان خراسان، میدان شهدا، میدان بهارستان، میدان انقلاب و ... نیز باید شاهد حضور مردمی می بود که از این اتفاق خوشحال بودند اما کاملا برعکس، آنهایی که در همه این سالها بیشترین فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها را تحمل کردند شب گذشته دلیل و حجتی برای خوشحالی نداشتند چون نه از رفع تحریم ها مطمئن بودند و هم آن قدر «فهم» و «شرافت» داشتند که بعد از محدود شدن توان هسته ای و استراتژیک کشور، با خوشحالی کف خیابان به دشمن آدرس غلط برای ادامه پیشروی را ندهند.

وقایع شب گذشته بار دیگر نشان داد که مشکل اصلی در ماجرای هسته ای، ارتباط چرخش سانتریفیوژ ها با چرخ زندگی مردم نبوده است، بلکه اگر امروز چرخ سانتریفیوژها دیگر نمی چرخد به خاطر نچرخیدن چرخ فرهنگ و تجربه درونی یک ملت بوده است. همان نقطه ضعفی که در همه این سالها به اشتباه از آن به عنوان مشکل صرفا «اقتصادی» نام برده شده و همه چیز به گردن «شکاف اقتصادی» انداخته شده اما حقیقت ماجرا این است که اصل مشکل یک شکاف عمیق فرهنگی- اجتماعی است چرا که اگر قرار بود کسی از توافق هسته ای خوشحال باشد، نه پورشه سواران و برج نشنیان بلکه همانهایی بودند که در تمام این سالها درد و رنج های اقتصادی- معیشتی تحریم ها را هم با جان و دل پذیرفتند اما ذره ای از دشمنی با آمریکا دست نکشیدند؛ همانهایی که خمینی کبیر در وصف شان گفت:

«و تتها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب ها هستند... آنها که تصور می کنند مبازره در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می کنند، آب در هاون می کوبند . بحث مبارزه و رفاه ، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند»


پنج شنبه 94 تیر 25 توسط ali ahani | نظر بدهید

گزارش یک جنایت بی سابقه دیگر در سینمای جمهوری اسلامی:

ردای گشاد اباالفضل‌العباس(ع) بر تن یک خواننده پاپ!
وظیفه تاریخی مجلس در قبال فتوای مراجع و مطالبه متدینین
چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 15:08
 
چه خواهد شد اگر چنین پدیده ای در مورد واقعه عاشورا ، مضامین آن و نقش حضرت اباالفضل العباس در آن با حلول در قامت یک خواننده پاپ پس از نمایش فیلم «رستاخیز» رواج یابد؟...
پایگاه خبری انصارحزب الله: به تصویر کشیده شدن اهل بیت بدعتی بود که با گنجانیده شدن تصاویری از حضرت عباس سلام الله علیه در سریال مختار گذاشته شد. هرچند این صحنه ها از سریال و فیلم مختار حذف شد اما ، کسانی که به این قطعات دسترسی داشتند آن را منتشر کردند. 

فیلم رستاخیز دومین فیلم خط شکن در این مورد بود که بهمن ماه 1392 در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای نخستین‌بار اکران شد که تنها یکی از اشکالات و البته پر رنگ ترین آن نمایش تصویر چهره حضرت اباالفضل العباس(ع) بود.

تحریف نماد و رنگ لشکر امام حسین علیه السلام با رنگ آبی ، نشان دادن 5 تن از اهل بیت آن حضرت ، تحریف سن حضرت قاسم علیه السلام و به تصویر کشیدن عشق زمینی پسر حرّ به یکی از اعضاء کاروان امام حسین علیه السلام مواردی بود که اعتراض عاشقان اهل‌بیت و به ویژه مراجع عظام تقلید را نسبت به خود برانگیخت.

اما بعد از یک سال ، بالاخره روز 11 شهریور ماه 93 و پس از اصلاحاتی که گفته می شود حدود 40 دقیقه از زمان نمایش فیلم کاسته است به آن اجازه اکران داده شد. این گزارش زمانی منتشر می شود که تاریخ آن بر اساس اعلام رسمی با روز نمایش فیلم رستاخیز در 24 تیرماه مقارن خواهد بود. این درحالی است که گفته می شود بخشی از اصلاحات صورت گرفته ، تنها برای کوتاه کردن زمان نمایش این فیلم 3 ساعته است نه پاسخگویی به اعتراضات صورت گرفته توسط مراجع عظام تقلید و مردم.

اما گفته می شود نقش چندین بازیگر در فیلم به طور کامل حذف شده که سکانس‌های بازی «شقایق فراهانی» به دلیل رابطه عاشقانه او با «بکیر ابن حر» و تاثیرش بر حضور «بکیر» در سپاه امام حسین علیه السلام ، یکی از همین صحنه هاست. همچنین سکانس‌های مربوط به حضرت «علی اکبر» علیه السلام نیز، یکی دیگر از اصلاحات اعمال شده در نسخه‌ی جدید فیلم است. اما نکته اینجاست که علی رغم برخی اصلاحات صورت گرفته ، نقش حضرت عباس علیه اسلام، همچنان در نسخه‌ آماده‌ اکران حضور پررنگی دارد.

در این میان سیدمجید بنی فاطمه، یکی از مداحان اهل بیت علیه السلام در این زمینه اقدام به استفتاء از حضرات آیات علوی گرگانی و مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نموده است.

بر این اساس آیت الله علوی گرگانی سوال وی را به شرح زیر پاسخ داده اند:
«شنیده شده که بعضی از مسئولین مجوز پخش و اکران فیلم رستاخیز را صادر کرده اند که این فیلم مشتمل بر بعضی اهانتها و هتک حرمت ها و انتساب های نابجا و بازی بعضی از افراد معلوم الحال در نقش بعضی از بزرگان شهدا کربلا (است و) موجب هتک حرمت و اهانت خواهد بود و لذا قبلا هم نسبت به این فیلم موضع گیری کرده بودیم ولی توجهی نشد و لذا اکران این فیلم به صلاح نیست و چه بسا توابع خوبی نداشته باشد و لذا این فیلم اکران نشود. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

همچنین آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به سوالی در خصوص جلب نظر موافق ایشان برای نمایش چهره حضرت عباس سلام الله علیه در این فیلم پاسخ داده اند:«بسمه تعالی. با نهایت معذرت چنین چیزی مطلقا واقعیت ندارد. همیشه موفق باشید.»

پاسخ دهندگان به اشکال مربوط به نمایش چهره معصومین و در اینجا به طور ویژه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام با استناد به فتوای مقام معظم رهبری استناد می کنند که با شماره 413578 از سوی ایشان در پاسخ به سوالی در این رابطه صادر شده است. در این استفتاء سوال کننده پرسیده است : «صورتگری و صحنه سازی از زندگانی محمد(ص) یا دیگر پیامبران گذشته یا معصومین (ع) ، یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما ، یا صفحه تلویزیون ، یا صحنه تئاترو غیره جایز است؟»
پاسخ معظم له به این سوال نیز به این قرار است: «اگر مستلزم توهین یا نسبت باطلی به حضرات (علیه السلام) نباشد فی نفسه اشکال ندارد.»

منتشر کنندگان متن این استفتاء و پاسخ به آن قطعا از آن برای مشروعیت بخشی به نمایش چهره حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در فیلم رستاخیز بهره برده و با بالاگرفتن اعتراضات پس از اکران فیلم نیز چنین خواهند کرد. اما نکته اینجاست که اتفاقا قیود مندرج در این پاسخ ، دلیلی بر حرمت فعل انتسابی سازندگان فیلم رستاخیز است.

دوگانگی زندگی هنرمندان فعال در سینما و تلویزیون معضلی است که به دلیل عدم رسوخ انقلاب به این حوزه و تحکم فضای شبه روشنفکری برآن از یک سو ، و نیز خلق لاابالی و غرب زده هنرمندان از سوی دیگر ، مایه آبرو ریزی نظام جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله ای است که پس از خلق یک فضاحت در برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان ، رسانه ملی را با یک دستور مبنی بر منع همکاری با زنان هنرمندی کرد که تصاویر خلاف شرع خود را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

این درحالی است که معضل یاد شده ، منحصر به زنان هنرپیشه نیست. چنانچه مردان هنرپیشه نیز از چارچوب زندگی دوزیستان خارج نیستند. برای پرهیز از اطناب باید گفت ، بازیگر نقش حضرت عباس سلام الله علیه در فیلم رستاخیز بشخصی با نام «بهادر زمانی» است که اساسا در حرفه خوانندگی پاپ مشغول به فعالیت است. زندگی پر حرف و حدیث افرادی از این دست شاید زمانی که آنها به همین امور مشغولند ، از شایعه های خبر ساز در رسانه ها فراتر نرود ، اما وقتی چنین افرادی که عمده عمر خود را صرف اموری چون خوانندگی پاپ کرده و پس از آن ردای حضرتی چون عباس علیه السلام را به تن می‌کنند چه کسی پاسخگوی وهن ایجاد شده در مورد آن حضرت در اذهان مخاطب بی اطلاع است؟

یک فقره از چنین پدیده شومی ، «این همانی» است که پس از نمایش این افراد در قامت معصومین ایجاد خواهد شد. کسانی که به عراق سفر کرده اند شاهد تاثیر این پدیده در عراق بواسطه نمایش سریال «مختار» در شبکه «آی فیلم» بوده اند. براین اساس می توان گفت تقریبا تمام مناطق شیعه نشین بعد از نمایش این سریال ، مختار را با چهره بازیگر نقش او در سریال یاد شده می شناسند که نماد آن نیز پوسترها، بنرها بیلبورد ها و نقاشی های دیواری است که از «فریبرز عرب‌نیا» در این مناطق دیده می شود. نکته منفی ماجرا اینجاست که هیچ یک از این اقلام تبلیغاتی ربطی به خود فیلم ندارند ، بلکه تقریبا تمام آن حاوی مضامینی حماسی از قیام مختار و شعار مقدس «یالثارات الحسین» است که با تصاویر برجسته یک هنر پیشه معنی یافته اند.
حال سوال اینجاست ، چه خواهد شد اگر چنین پدیده ای در مورد واقعه عاشورا ، مضامین آن و نقش حضرت اباالفضل العباس در آن با حلول در قامت یک خواننده پاپ پس از نمایش فیلم «رستاخیز» رواج یابد؟ 

کدام شخص و نهاد پاسخگوی وهنی هستند که به دنبال نمایش آن حضرت در قامت یک خواننده پاپ با سرو وضع آنچنانی رخ می دهد؟

این درحالی است که خواننده پاپ یاد شده از هم اکنون دکان خود برای کسب شهرت از ایفای نقش حضرت عباس علیه السلام باز کرده است. برای نمونه صفحه اینستا گرام «بهادر زمانی»، تصاویری از او در ردای سقای دشت کربلا را در کنار تصاویر نافرم دیگری از وی به نمایش گذاشته است. مثلا این خواننده در یکی از تصاویر مورد اشاره، جذابیت خود برای زنان را بواسطه به تصویر کشیدن نوشیدن قهوه و چند زیر دستی که با دست چند زن به سمت او تعارف شده به نمایش گذاشته است!. 

این بدعت جدید و خطر ناک در حالی در شرف وقوع است که حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی طاهری گرگانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید:« کمیسیون فرهنگی نگرانی‌های مراجع عظام تقلید و متدینین را به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس کرده و انتظار این است که با تمام تذکرات وارد شده مشکلات این فیلم در زمان اکران عمومی برطرف شود و اگر اصلاحات صورت نگرفته باشد، کمیسیون فرهنگی مجلس به وظیفه خود به گونه‌ای دیگر برای توقیف این فیلم اقدام می‌کند.»

اظهارات حجت السلام گرگانی در حالی است که حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه نیز روز یکشنبه 21 تیرماه در صحن علنی مجلس به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد که از اکران عمومی فیلم رستاخیز ممانعت نمایند. او تصریح کرد: نمایش چهره بزرگان اسلام و همچنین تحریف بخش‌هایی از تاریخ از مهمترین مشکلات فیلم رستاخیز است که دغدغه‌هایی را برای مراجع عظام تقلید به وجود آورده است.
حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره تصریح کرد: وظیفه مجلس نظارت بر حسن عملکرد دستگاه‌های مربوطه است و ما پیگیری می‌کنیم دستگاه‌ها وظیفه قانونی خود را به درستی انجام دهند، اما در صورتی که کوتاهی و تخلفی صورت گیرد، ما از باب نظارت بر حسن اجرای قانون حتما برخورد مقتضی را انجام خواهیم داد.

بنابراین این گزارش درحالی روی پیشخوان دکه های مطبوعاتی قرار می‌گیرد که در آستانه عبور از یک خط قرمز دیگر در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داریم. خط قرمزی که حتی حکومت طاغوت شاهنشاهی نیز جرات عبور از آن را به خود نداده بود. برهمین اساس متدینین در صورت نمایش چهره حضرت عباس علیه السلام منتظر تحقق وعده مجلس برای توقیف فیلمی هستند که قطعا خط مبنای وقوع بدعت‌های جدید خواهد بود.


منبع:هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع)


پنج شنبه 94 تیر 25 توسط ali ahani | نظر بدهید

سرگرمی ...


به مدت 15 ثانیه به تصویر خیره شوید. بعد به کف دستتون یا یه عکسی که نزدیکه نگاه کنید



چهارشنبه 94 تیر 24 توسط ali ahani | نظر بدهید

احترام متقابل!



گفت: بعد از اعلام نتیجه مذاکرات ایران و 5+1 در وین، باراک اوباما در یک نطق تلویزیونی گفت؛ ضمانت اجرای این توافق اعتماد به ایران نیست بلکه
راستی‌آزمایی از سوی آژانس است.

گفتم: ولی رئیس جمهور کشورمان با حفظ ادب و نزاکت گفت؛ این توافق نتیجه «تعامل» از جانب ایران و «احترام متقابل» از سوی کشورهای 5+1 است.


گفت: این مقامات آمریکایی گاوچران، چه می‌دانند ادب چیست؟ که معنی «احترام متقابل» را درک کنند؟!

گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی می‌گفت؛ اگر به همدیگر احترام بگذاریم، همدیگر هم به ما احترام می‌گذارد؟!


چهارشنبه 94 تیر 24 توسط ali ahani | نظر بدهید

بدون لغو تحریمها اثر توافق زودگذر است


«تأثیر توافق هسته‌ای بر بازار ارز موقتی است.»
محمد طبیبیان از نظریه‌پردازان اصلی در دولت سازندگی در مصاحبه با آریا گفت: اثری که توافق هسته‌ای بر روی بخش ارز و طلا می‌گذارد یک اثر موقتی است و اثر اقتصادی چندانی نیست.


وی گفت: بهترین تأثیر توافق هسته‌ای آن است که با لغو تحریم‌های بانکی ببینیم آیا تجارت بین‌المللی ایران راه می‌افتد و به حرکت درمی‌آید. اگر تجارت بین‌المللی ایران و پرداخت‌های بین‌المللی روان شود آنگاه می‌توان انتظار داشت اقتصاد کشور بهتر شود در غیر این صورت تأثیر توافق هسته‌ای بر بازار بورس و سکه و ارز موقتی است و از نظر اقتصادی نفع چندانی ندارد.

 


وی افزود: توافق هسته‌ای به شرطی بر اقتصاد کشور تأثیر دارد که تحریم‌های بانکی برداشته شود و بخش خصوصی بتواند معامله راحت انجام دهد. اثری که توافق هسته‌ای بر روی بخش ارز و طلا می‌گذارد یک اثر موقتی است و اثر اقتصادی چندانی نیست اما اگر بر روی مراوده‌ها و داد و ستدهای بخش خصوصی کشور با دنیا اثر مثبت بگذارد در آن صورت اثر اقتصادی آن ظاهر خواهد شد.

 


همزمان وبسایت مؤسسه بروکینگز در یادداشتی به قلم ساشا لومن نوشت: برداشته شدن تحریم‌ها، فارغ از نحوه عملی شدن آن، عنصر اصلی توافق نهایی میان ایران و گروه 5+1 خواهد بود. اما معلوم نیست که اقتصاد ایران از برداشته شدن تحریم‌ها سود قطعی ببرد، زیرا برداشته شدن تحریم‌ها به صورت خودکار منجر به تغییر رفتار شرکت‌های خارجی نخواهد شد. ادامه غیاب شرکت‌های خارجی یعنی درآمدهای دولت ایران افزایش نخواهد داشت. این پیامد سبب خواهد شد که دلبستگی مقامات ایران به توافق کمتر شود.


به گزارش دیپلماسی ایرانی، این تحلیلگر می‌افزاید: علاوه بر تحریم‌های اولیه که معطوف به اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا هستند، دولت آمریکا و کنگره شبکه پیچیده‌ای از تحریم‌های ثانویه سخت را از سال 2010 اعمال کرده‌اند که فعالیت تجاری شرکت‌های بیگانه را در بخش‌های اصلی اقتصاد ایران هدف گرفته است.

 

رها شدن از فشار این تحریم‌ها احتمالاً یکی از انگیزه‌های اصلی مقامات ایران و موافقت آنها با محدودسازی و شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای‌شان بوده است. اما علاقه‌مند ماندن مقامات ایرانی به توافق نهایی و «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به احتمال زیاد بستگی به آن دارد که ایران در مقابل امتیازاتی که می‌دهد تا چه حد از فشار تحریم‌ها رها شود ساختار کنونی تحریم‌های آمریکا دو مانع اصلی در برابر برداشته شدن مؤثر تحریم‌ها ایجاد کرده است.


اولین مانع در برابر برداشته شدن تحریم‌ها، سیاسی است. کدام یک از تحریم‌های ثانویه آمریکا باید برداشته شوند؟ اعمال تحریم برای دولت آمریکا کار نسبتاً آسانی بوده است، زیرا هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بر سر فشار به تهران توافق داشته‌اند. اما از آن طرف، بر سر برداشتن تحریم‌ها توافق چندانی وجود ندارد. دولت آمریکا برای رفع این نگرانی‌ها تعهد کرده که به چارچوب حقوقی تحریم‌ها دست نزند. 

 


تحلیلگر بروکینگز در ادامه نوشت: مانع دوم اساساً روانی است. نمی‌توان با قاطعیت گفت که اقتصاد ایران از برداشته شدن تحریم‌ها منتفع خواهد شد. آن طور که مشخص است، رسیدن به این هدف دشوار است زیرا شرکت‌های خارجی میل ندارند در وضعیتی که بازگشت تحریم‌های ثانویه سایه افکنده است، به بازار این کشور بازگردند.

 

تحریم‌های ثانویه آمریکا نه فقط ایرانیان، بلکه شرکت‌های خصوصی ثالث را هم هدف قرار داده‌اند. دولت اوباما مهارت خاصی در اعمال تحریم‌ها در جای جای دنیا نشان داده است. این تحریم‌ها بر دو ستون استوار بوده‌اند: اعمال مجازات‌های سخت مدنی و کیفری برای تخلفات صورت گرفته گذشته، و گذاشتن بار مسئولیت تطبیق با تحریم‌های آمریکا بر دوش خود شرکت‌ها. شرکت‌ها هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا از خطر زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا و روبرو شدن با عواقب سنگین آن بگریزند.


ساشا لومن نوشت: از این رو،‌ بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند دست به مخاطره نزنند و تجارت با شرکت‌ها و اشخاص ایرانی را کلاً تعطیل کنند، حتی در موارد قانونی و مجاز، چون احتمال مجازات و آسیب دیدن شهرتشان وجود دارد. این رفتار شرکت‌های خصوصی چالش روانی مهمی در برابر لغو تحریم‌ها است. فعالیت تجاری شرکت‌های خارجی در ایران است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها باعث ایجاد سود اقتصادی می‌شود.

 

نکته‌‌ای که ماجرا را پیچیده‌تر کرده است این است که کلید اصلی دیپلماسی مبتنی بر فشار ایالات متحده در زمان تحریم، ایجاد فضایی ابهام‌آمیز در مورد مرز بین فعالیت قانونی و غیرقانونی در تعامل تجاری با ایران بوده است. برداشتن تحریم‌ها به صورتی مؤثر نیازمند تلاش جدی حتی تا مدت‌ها بعد از ماه ژوئن ]ورسیدن به توافق[ است.



چهارشنبه 94 تیر 24 توسط ali ahani | نظر بدهید





 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 126933
بازدید امروز :8
بازدید دیروز : 13
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
قطره و دریا
عِــطـر ظــهــور
شاید سخن حق
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :8
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :126933
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 12:27 ع
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :8
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :126933
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/2/1
    12:27 ع

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    قطره و دریا عِــطـر ظــهــور شاید سخن حق شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ