سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



تصویر متحرک ...

روی لینک زیر کلیک کنید یه صفحه میاد
توی اون صفحه یه کادر سیاه رنگ خط خطی هست
اونو به ارامی روی تصویر به سمت چپ بکشید ببینید چه اتفاقی میافته
.



پنج شنبه 94 شهریور 19 توسط ali ahani | نظر بدهید

از شکنجه های بی رحمانه و تهدید به انفجار تا اهتزاز پرچم ایران رو

گزارش عصر هامون از آزادی 16 ملوان کنارکی پس از 6 ماه؛
کنارک که 6 ماه در غم 16 فرزند سرزمین آفتاب می سوخت سرانجام آفتاب امید در دیار نخل و آفتاب طلوع کرد و 16 ملوان ایرانی دست پر به خانه بازگشتند.
از شکنجه های بی رحمانه و تهدید به انفجار تا احتزاز پرچم ایران روی کشتی
از شکنجه های بی رحمانه و تهدید به انفجار تا احتزاز پرچم ایران روی کشتی

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، خردادماه امسال بود که بعد از گذشت سه ماه از اسارت ملوانان ایرانی در آب ها آزاد سومالی اخبار این اتفاق در رسانه ها منتشر شد و انتشار این خبر بازتاب بسیاری در رسانه های داخلی و خارجی داشت، دو لنج صیادی که یکی به مالکیت آقای “بادپوره” و دیگری به مالکیت آقای “فروزانمهر” که به قصد ماهیگیری به آبهای آزاد اقیانوس هند رهسپار شده بودند در  مسیر گرفتار دزدان دریایی سومالی شده و توسط آنها جهت اخاذی از صاحب لنج ها به گروگان گرفته شدند و باعث شد که 6 ماه نگاه ها به آب های آزاد در جنوب ایران معطوف شود تا فرزندان دیار نخل و آفتاب به دیارشان بازگردند.
 
جزئیاتی از شناور ملوانان ربوده‌شده توسط دزدان دریایی سومالی
اواخر بهمن ماه سال گذشته، یک لنج صیادی از ساحل کنارک به همراه ناخدای ایرانی و 13 نفر دیگر از کارگران آن که به گفته صاحب لنج ملیت ایرانی دارند به قصد ماهیگیری به آبهای آزاد اقیانوس هند رهسپار شد.
در پی ورود به آب های آزاد، این شناور صیادی فایبر گلاس  28 متری به مالکیت حاج صالح کرمزهی در اواخر اسفندماه امسال مطابق ثبت مرکز حوادث دریایی دچار نقص فنی می شود و از شیلات ایران و نیروی دریایی درخواست کمک می کند.
بارها و باها این تماس ادامه داشت تا اینکه در روز چهارم فروردین ماه آخرین ارتباط این شناور صیادی با مرکز حوادث برقرار و دیگر هیچ اثری از آنان یافت نشد.
مطابق استانداردها سازمان جهانی دریایی، امنیت و امداد رسانی بر عهده کشورهای هم مرز با آن دریا است که به گفته مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان به رغم پیگیری های لازم اقدام خاصی برای نجات این ملوانان صورت نگرفت.

پیگیری‌های وزارت خارجه و رایزنی با مقامات محلی
این درحالی بود که یک منبع مطلع به یکی از رسانه ها گفته بود که: پیگیری‌های وزارت خارجه ادامه دارد و رایزنی با مقامات محلی از طریق دسترسی‌های موجود در حال انجام است و چنانچه اطلاعات قطعی درباره قایق ماهیگیری به دست آوریم ارائه خواهد شد.
حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، نیز ربوده شدن قایق و 14 ماهیگیر ایرانی را تایید کرد و گفت: لنج ماهیگیران ربوده شده در اقیانوس هند خراب می‌شود و در این هنگام کنترل و هدایت لنج از دست ماهیگیران خارج شده و آنها به مرزهای آبی سومالی وارد می‌شوند. لنج صیادان ربوده شده در قسمتی از مرزهای آبی سومالی مجبور به پهلوگیری می‌شود که به گروه تروریستی الشباب اختصاص داشته است و در نتیجه ماهیگیران ایرانی که حدود 14 نفر بوده‌اند، توسط این گروه تروریستی ربوده می‌شوند.

از سرنوشت ملوانان بی اطلاعیم
رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در حال حاضر گزارش‌های لازم به دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط ارائه شده و وزیر جهاد کشاورزی پس از اطلاع از این مساله دستور پیگیری هرچه سریع‌تر را برای رسیدن به نتیجه داده است.
صالحی گفت: اطلاعات دیگری از 14 ماهیگیر ربوده شده در اقیانوس هند نداریم و امیدواریم این مشکل از طریق دستگاه‌های ذیربط حل شود.


آزادی 16 ملوان کنارکی پس از 6 ماه
سرانجام 8 شهریور ماه بود که ناخدای لنج ربوده شده طی تماسی با صاحب این لنج از فرار خود و ملوانان از دست دزدان سومالی خبر داده و گفته بودند که چند روز پیش موفق شدند تا در یک غافلگیری گروگانگیران سومالی را خلع سلاح کرده و با دستگیری چهارنفر از دزدان سومالی و به گروگان گرفتن آنها به طرف سواحل کنارک فرار کنند.
“آرش ثنایی”مدیر شیلات شهرستان کنارک با تایید خبر آزادی ملوانان لنج ایرانی ،اظهار داشت: در تعقیب و گریز دزدان سومالی نتوانستند لنج ایرانی را متوقف کنند و خوشبختانه با نزدیک شدن یک بالگرد نظامی به لنج، دزدان دریایی فرار کردند و ناخدای لنج نیز با حرکت در مسیر باد موافق، موفق به فرار شده است.
همچنین یکی از نزدیکان این ملوانان گفت: ملوانان ربوده شده تاکنون در شرایط ناگواری نگهداری شده و تاکنون حدود 530 میلیون تومان نیز صاحب لنج به دزدان دریایی جهت آزادی آنها داده است.

گفت و گو با پدری که 7 عضو خانواده اش اسیر بودند
“پیربخش شاه مرادی” پدر خانم “یونس پاره جو” ناخدای لنج صیادی مذکور و کسی که هفت نفر از این ملوانان از نزدیکترین اعضای خانواده او از جمله ،پسر ،برادر ،خواهرزاده ،پسر عمو و دو پسرخاله اش می باشند، ساعاتی قبل از ورود ملوانان کنارکی رها شده از چنگال دزدان دریایی به اسکله بندر کنارک، در گفتگو با خبرنگار طلوع کنارک، با اشاره به جزئیات دستگیری تا آزادی ملوانان کنارکی اظهار داشت: اول اسفندماه سال 93 لنج کنارکی به مالکیت آقای “بادپوره”،با 16 ملوان برای صیادی به آبهای سومالی حرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه یک لنج یادی دیگر به مالکیت “ابراهیم فروزانمهر” و ناخدایی “شریف فروزانمهر” نیز همزمان در آبهای سومالی با آنها به صیادی می پرداختند، افزود: متاسفانه پس از 12 روز هر دو لنج صیادی که از شهرستان کنارک می باشند،توسط دزدان دریایی سومالی اسیر می شوند.
شاه مرادی گفت: ناخدا یونس با گوشی که همراه خود داشته به صورت پنهانی با ما تماس گرفت و از اسارت خود و جاشوها (ملوانان)،توسط دزدان دریایی خبر داد.

 

درخواست یک میلیون دلار توسط دزدان دریایی
وی ادامه داد: ناخدا “یونس پاره جو” به من گفت، “ما کاری از دستمان بر نمیاید، زیرا در انبار تور های لنج زندانی هستیم و اگر شما میتوانید برایمان کمک بفرستید؛ ما در بندر (اوبی یو) لنگر انداخته ایم و تا کنون دو نفر از ملوانان لنج ما و دو نفر از لنج ناخدا شریف فروزانمهر را برای شکنجه به محل دیگری برده اند”.
وی بیان کرد: این ملوانان را جهت اخاذی شکنجه کرده اند و به آن ها گفته بودند که با اربابان خود در ایران تماس بگیرند و پیشنهاد تحویل دو لنج و ملوانانش در قبال پرداخت یک میلیون دلار را مطرح نمایند، در غیر این صورت همه شما را خواهیم کشت.
وی گفت: پس از مطرح شدن این موضوع ،صاحبان لنج صیادی که توان پرداخت این مبلغ هنگفت را نداشتند، برداشتن لنج و آزادی ملوانان را به رابط دزدان دریایی،به صورت تلفنی پیشنهاد دادند.
پیربخش شاه مرادی با بیان اینکه دزدان دریایی با این پیشنهاد موافقت نکردند، گفت: آنها تنها به دنبال پول بودند و به همین جهت این پشنهاد را رد کردند و تهدید به کشتن تمامی ملوانان در صورت عدم پرداخت پول نمودند.
 
شکنجه های بی رحمانه و یک وعده غذا سهم روزانه ملوانان گرفتار
وی ادامه داد: بار دیگر نیز با ما تماس گرفتند و این بار پیشنهاد 250 هزار دلار برای هر لنج را دادند که باز هم صاحبان لنج پیشنهادشان را نپذیرفتند و متاسفانه ملوانان مورد شکنجه قرار گرفتند.
فعال صید و صیادی بیان کرد: حدود 6 ماه به همین منوال گذشت و چون ملوانان دیگر جیره غذایشان به اتمام رسیده بود مجبور شده بودند با قلاب ماهی گرفته و با همان آب دریا بجوشانند و تنها یک وعده غذا در روز داشتند که به صورت روزه هرشب افطار میکردند.
پیربخش شاه مرادی بابیان اینکه برای آزادی ملوانان از فرمانداری تا استانداری و وزارت کشور پیگیری کرده ایم،گفت: متاسفانه در این مدت شش ماه به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: یونس پاره جو با داشتن دو فرزند یکی پسر 8 ساله و دیگری دختری 4 ساله که ناخدا برای پول در آوردن جهت درمان فرزند کوچکش خطر را به جان میخرد و جهت صید به آب های سومال میرود که متاسفانه در این مدت 6 ماه دختر کوچک در فراغ پدر از ناحیه هر دو پا دچار مشکل شده و اکنون دیگر به سختی میتواند حتی یک قدم بردارد.
وی با بیان این که پس از گذشت 6 ماه ناخدا دوباره به صورت پنهانی با من تماس گرفت،ادامه داد: داماد،پسر،برادرم و بقیه از من درمورد اینکه ایا موفق شده ایم برایشان کاری انجام دهیم،سوال کردند و من نیز چون جوابی نداشتم،از آنها خواستم تا هر طور شده خودشان برای فرار تلاش کنند.

نگرانی های دائم و لحظات سخت برای خانواده های ملوانان کنارکی
وی ادامه داد: ناخدا یونس برای اویلین بار بعد از فرار 5 شنبه ی هفته ی گذشته ساعت حدودا 12 بود که بامن تماس گرفت و گفت: که ما فرار کردیم و اگر امکان داره ناو کمکی برای ما بفرستید زیرا ما هیچ غذایی نداریم و راهمان تا محلی امن بسیار دور است و دو قایق موتوری به همراه لنج ناخدا شریف که در دستان افراد سومالی است،نیز در تعقیب ما هستند.
شاه مرادی گفت: پس از چند ساعت دوباره من با ناخدا تماس گرفتم و از وضعیت جویا شدم و او گفت: لنج صیادی که درحال تقیب ما بوده خوشبختانه از حرکت ایستاده و ممکن است خراب شده باشد ولی قایق ها همچنان به دنبال ما هستند.
وی با بیان اینکه در آن زمان لحظات برای ما و خانواده های دیگر ملوانان به سختی سپری میشد و دائم نگرانشان بودیم و برایشان دعا میکردیم، افزود: در تماس بعدی از طرف ناخدا عنوان شد که خوشبختانه قایق های دزدان دریایی به دلیل مواج بودن دریا و طوفانی بودن هوا همچنین موتور های کم قدرتشان از تقیب لنج باز مانده اند.

 
تهدید خدمه لنج کنارکی به منفجر کردن توسط ناو ایتالیایی

این فعال صید و صیادی ادامه داد: با این که لنج کنارکی توانسته بود از چنگال دزدان دریایی رهایی یابد اما به دلیل نداشتن آذوقه غذایی سخت در مضیقه بودند و از این جهت طی تماسی که با ناو های آب های بین المللی داشتیم، یک ناو ایتالیایی در آن محدوده به درخواست کمک پاسخ داد و با توجه به مختصات جغرافیایی که از لنج داده بودیم به کمک آن ها شتافت.
وی ادامه داد: پرسنل ناو ایتالیایی وقتی جهت دادن آب و غذای صیادان کنارکی به درون لنج میروند با صحنه ی اسیر شدن دزدان دریایی به دست ملوانان و بسته بودن دست و پای این دزدان مواجه میشوند و از ناخدا تحویل سومالیایی ها به ناو ایتالیایی را خواستار میشوند.
شاه مرادی با اشاره به اینکه هنوز 20 نفر دیگر از ملوانان کنارکی لنج دیگر اسیر دزدان دریایی هستند،افزود: ناخدا و ملوانان لنج آزاد شده نیز به این منظور و با توجه به گرفتاری دوستانشان در چنگال سومالیایی ها از تحویل این دزدان به ناو ایتالیایی خوداری کرده اند.
وی با بیان اینکه ناو ایتالیایی حتی با تهدید خدمه لنج کنارکی به منفجر کردن،از آنها دوباره درخواست تحویل دزدان دریایی را می نماید،تصریح کرد: صیادان کنارکی میدانستند اگر دزدان را تحویل دهندبخاطر فرارشان و کینه ای که افراد سومالی از آنها دارند،ممکن است جان دوستانشان در خطر بیافتد و از این جهت باز هم با وجود تهدیدات ناو ایتالیایی، درخواستشان را رد نموده و دزدان دریایی را تحویل نمیدهند.

پایان شش ماه انتظار ؛ ورود ملوانان در جمع پرشور استقبال کنندگان
بزرگ خانواده هشت نفر از ملوانان در پایان با اشاره به اینکه در مدت شش ماه اسارت و دوری نزدیکان و همشهریان صیاد گرفتار شده به دست دزدان دریایی برای او و خانواده شان به سختی گذشته است،خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال هستیم و خدارا شکر و سپاس میگوییم که بعد از این مدت طولانی ، پر عذاب و استرس،سرانجام امروز این انتظار پایان یافته و به لطف خداوند، عزیزانمان را صحیح و سالم میبینیم.
لازم به ذکر است: ظهر امروز جمعه ملوانان کنارکی پس از شش ماه اسارت در چنگال دزدان دریایی سومالی، سرانجام در میان استقبال باشکوه و تعداد زیادی از مردم شهرستان و خانواده هایشان وارد اسکله صیادی بندر کنارک شدند.
انتهای پیام/9031



پنج شنبه 94 شهریور 19 توسط ali ahani | نظر

حضور خواننده رپ زیر زمینی در در مراسم ختم علی طباطبایی +عکس

مراسم ختم مرحوم علی طباطبایی بازیگر سینما بعدازظهر روز جمعه 13 شهریور ماه با حضور جمعیت مردمی و هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.
حضور خواننده رپ زیر زمینی در در مراسم ختم علی طباطبایی +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر عصرهامون، بنابر این گزارش چهره هایی چون مصطفی زمانی، همایون ارشادی، مجید یاسر، فرهاد فائمیان، رضا ناجی، داریوش ارجمند، سروش صحت، حسن پورشیرازی، مهدی امینی خواه، بیژن امکانیان، همایون اسعدیان، مازیار میری، مرتضی شایسته، محسن علی اکبری، محمدرضا شفیعی، حسین فرح بخش، میلاد کی مرام، امیرحسین رستمی، جواد رضویان، علیرضا امینی، امین تارخ، مهران غفوریان، بیژن امکانیان، مهدی سلوکی و پدر مرتضی پاشایی در این مراسم حضور داشتند.
از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به حضور حبیب محبیان خواننده لس آنجلسی و آرمین زارعی ( آرمین 2 اف ام) خواننده زیر زمینی اشاره کرد.
علی طباطبایی،بازیگر جوان کشورمان که همه ما او را با نقش های "نقش رهی در سریال بچه های نسبتا بد" می شناسیم اولین کارش در "سالاد فصل" محصول سال 1383 به تهیه کنندگی "سید کمال طباطبایی"،نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی آغاز کرد.او در سریال های «باجناق ها» و «ترانه ی مادری» و «آشپزباشی» و « قلب یخی» و «بچه های نسبتا بد» نیز بازی کرده بود. وی همچنین در فیلم سینمایی «گور به گور شده» نیز به ایفای نقش پرداخت. از کار های اخیرش می توان به «اسب سفید پادشاه» اشاره کرد.


حبیب (خواننده لس آنجلسی) در مراسم ختم علی طباطبایی
حبیب (خواننده لس آنجلسی) در مراسم ختم علی طباطبایی
حبیب در مراسم ختم علی طباطبایی
حبیب در مراسم ختم علی طباطبایی
آرمین 2afm در مراسم ختم علی طباطبایی
آرمین 2afm در مراسم ختم علی طباطبایی
انتهای پیام/


پنج شنبه 94 شهریور 19 توسط ali ahani | نظر بدهید

پیشنهاد نامزدی کریس رونالدو به یک دختر نوجوان + عکس

این دختر نوجوان تاکید کرده که کریس رونالدو خود، سر صحبت را با او باز کرده است.
پیشنهاد نامزدی کریس رونالدو به یک دختر نوجوان + عکس

به گزارش سرویس ورزشی عصرهامون، "میریدیث میکلسون" دختر 16 ساله برزیلی اعتراف کرد کریس رونالدو(Cristiano Ronaldo) ستاره رئال مادرید(Real Madrid) با او از طریق اینستاگرام رابطه برقرار کرده است.

میریدیث میکلسون اظهار داشت که من دو روز بعد از پست رونالدو جواب سلام او را دادم. کریس از من خواست تا نامزد او شوم. این دختر نوجوان تاکید کرده که کریس رونالدو خود، سر صحبت را با او باز کرده است.

خاطرنشان می شود ایرینا شایک(Irina Shayk) نامزد قبلی کریس او را به خیانت متهم کرده بود و از او جدا شده است.



پیشنهاد نامزدی کریس رونالدو به یک دختر نوجوان + عکس



پنج شنبه 94 شهریور 19 توسط ali ahani | نظر بدهید

حجاریان از فرض استعفای روحانی گفت!

«آقای روحانی اگر شکست بخورد بحران در بحران ایجاد خواهد شد. فرض کنید که توافق برجام در یک جایی به لحاظ اجرا شکست بخورد و همه‌چیز هوا شود. روحانی هم استعفا می‌دهد و می‌رود، و یک نفر مثل معجزه‌ی هزاره‌ی سوم سر کار می‌آید. روحانی شکست می‌خورد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از 598، سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کسی که گفته می‌شود از تئوریسین‌های جریان اصلاحات است در بخشی از گفت‌وگوی خود با شماره اخیر نشریه اندیشه‌پویا اظهار کرده است:

«آقای روحانی اگر شکست بخورد بحران در بحران ایجاد خواهد شد. فرض کنید که توافق برجام در یک جایی به لحاظ اجرا شکست بخورد و همه‌چیز هوا شود. روحانی هم استعفا می‌دهد و می‌رود، و یک نفر مثل معجزه‌ی هزاره‌ی سوم سر کار می‌آید. روحانی شکست می‌خورد.»

او همچنین می‌گوید: بنابراین من هم معتقدم که ما(اصلاح‌طلبان) بدیلی جز روحانی نداریم. تنها بدیل ما روحانی است و باید تلاش کنیم او دوباره رأی بیاورد. اگرچه پروژه اصلاح‌طلبی یک پروژه است و پروژه‌ی نرمالیزاسیون یک پروژه‌ی دیگر. پروژه‌ی اصلاح‌طلبی قابل اجرا نیست و ما ناچار به پروژه‌ی نرمالیزاسیون رضایت داده‌ایم!

 

*سعید حجاریان همچنانکه خودش نیز اعتراف دارد گاهی مقالاتی می‌نویسد (و مبتنی بر معنا گاهی صحبت‌هایی را اظهار می‌کند) که هزینه‌ها را بالا ببرد.

در اشاره به صحبت وی همچنین باید بیان کرد که اولاً سرنوشت آنهایی که در جایگاه ریاست‌جمهوری ایران دست به خیانت زدند و یا در جایگاه ریاست‌جمهوری تهدید به استعفا کردند و اینطور گفتند که «دو خط (متن استعفا) می‌نویسیم و تمام»! به کجا رسید و رسیده است که نفر دیگری بخواهد به این سرنوشت تلخ تن بدهد؟!

ثانیاً رئیس‌جمهور روحانی به لحاظ شخصیتی اگر اهل استعفا بود و چنین سلوکی می‌داشت، در نتیجه مذاکرات هسته‌ای شکست‌خورده در سال‌های 82 و 83 که خود مدیریت مستقیم آنرا بر عهده داشت، استعفا می‌داد و یا در حالت منطقی‌تر لب به اعتراضات گسترده می‌گشود و یا از حضور در عرصه ریاست‌جمهوری ایران امتناع می‌ورزید. که البته روحانی مرتکب هیچیک از این اقدامات نشده است.

و ثالثاً سعید حجاریان باید بداند که نه مردم ایران و نه مقامات ارشد کشور ترسی از استعفای یک مقام اجرایی دولتی ندارند.

منطق و تجربه اثبات می‌کند که جمهوری اسلامی ایران بیدی نیست که به این بادها بلرزد و استعفای حتی رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند ثلمه‌ای را به ارکان آن وارد آورد.

کما اینکه حکماً سعید حجاریان می‌داند نه این حادثه فرضی و نه رخدادهایی مثل قهر جمعی اصلاح‌طلبان از انتخابات مجلس نهم، فتنه‌گری رئیس‌جمهور دولت اصلاحات، فتنه‌ی سال 88 و 78، تلاش عده‌ای برای بدنام کردن نظام اسلامی در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، توطئه بیت مرحوم منتظری، ترور یک روزه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فقید ایران و نه حتی جنگ تحمیلی 8 ساله، هیچیک نتوانسته است ایران و مردمش را از مسیر پیشرفت منحرف سازد چه رسد به استعفای یک مقام اجرایی که یک روز آمده و یک روز هم حتماً باید برود.

و لذا با سخن‌پراکنی درباره وقوع احتمالات شاذ سیاسی در ایران کسی به یأس و افلاس تئوریک مبتلا نمی‌شود.

درباره اعتراف حجاریان به اینکه جریان سیاسی خاص از زور بی‌چیزی مجبور به حمایت از رئیس‌جمهور روحانی شده است نیز باید بیان کرد که وی راست می‌گوید اما نه همه‌ی راست را.

و این مسئله بیش از همه باید مد نظر رئیس‌جمهور محترم و پاستورنشینان فعلی باشد.

حقیقت ماجرا آنست که اصلاح‌طلبان پس از احتمال ردّ صلاحیت آقای هاشمی، به دلیل اینکه هیچ کاندیدایی را برای خود در انتخابات 92 متصور نبودند، قصد داشتند در دولت یازدهم نیز نقش اقلیت منتقد را ایفا کنند و لذا خود را به دست تقدیر سپرده بودند.

در این زمینه حتی یک مقام اجرایی کابینه فعلی نیز زمانی بعنوان یک اصلاح‌طلب در نشریه آسمان از این گفته بود که اصلاح‌طلبان اساساً حتی در حال فکر کردن به حضور یا عدم حضور در انتخابات 92 هستند!

آنها حتی انتخابات سال 92 را نیز با اینکه احتمالی 50 درصدی برای ردّ صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی قائل بودند، از قبل مدیریت شده خوانده بودند (اشاره به اظهارات مرعشی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه سال 91 روزنامه اعتماد) و این مسئله در کنار فشار به آقای عارف برای انصراف از کاندیداتوری رخ داد تا آنها خود را منزّه از انتخابات 92 جلوه دهند و پیکره نحیف اصلاح‌طلبی که پس از فتنه 88 نیز رمقی برایش باقی نمانده بود، از تنش انتخابات 92 آسیب نبیند.

(نسخه‌ای که آنها نظیرش را در انتخابات مجلس نهم نیز تجربه کرده و با قهر از انتخابات - که می‌دانستند در صورت حضور در آن، هم دچار ردّ صلاحیت قانونی چهره‌های خود و هم شکست از افکار عمومی می‌شوند - به حیات خود بدون حضور در مناصب سیاسی کشور ادامه دادند. جالب آنکه اصلاح‌طلبان بعدها عنوان کردند که اگر در این انتخابات شرکت می‌کردند پیروز می‌شدند!)

اصلاح‌طلبان که حتی از حمایت رسمی از روحانی هم اِبا کرده بودند تا پس از ردّ صلاحیت آقای هاشمی هیچ شکی در تنزّه انتخاباتی آنها در میان افکار عمومی باقی نماند اما با انتخاب ناگهانی رئیس‌جمهور روحانی فضا را اندکی مناسب دیده و به ناگاه خود را بعنوان عاملیت اصلی رأی‌آوری وی معرفی کردند.

و از اینجای ماجراست که حجاریان راست می‌گوید و به این نکته مهم در معنا اشاره می‌کند که جریان سیاسی خاص در حال استفاده از تئوری بادکش‌ماهی‌هاست (ماهی‌هایی که به بدن ماهی بزرگتر می‌چسبند و از مانده‌ی غذای وی ارتزاق می‌کنند) و اساساً آلترناتیوی هم به جای روحانی ندارد که بخواهد با توسل به او در سپهر سیاسی ایران مطرح باشد.

چه اینکه مشخص است اگر مدعای حمایت از دولت از جریان خاص گرفته شود، با توجه به مقولاتی مثل حصر، پرونده‌های سال 88 و 14 سال شکست از افکار عمومی در تمام انتخابات‌های برگزار شده؛ دیگر اساساً دلیل مهمی برای فعالیت سیاسی آنها باقی نمی‌ماند.

حجاریان همچنین بسیار زودهنگام و دور از قاعده، کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 را معرفی کرد.

زودهنگام نه از آن رو که این مسئله مشخص نبود بلکه از آنرو که معلوم نیست رابطه شکننده فعلی میان جریان سیاسی خاص و دولتیّون به چه فرجامی در میزان قضاوت افکار عمومی مبتلا شود.

البته سخن حجاریان کنایه و تشری به عارف و صادق خرازی و کسان دیگری از اصلاح‌طلبان هم ارزیابی می‌شود که به گواه برخی نشانه‌ها، یا به حضور خود در انتخابات دولت دوازدهم می‌اندیشند و یا در تصور این هستند که می‌توان در آن انتخابات یک کاندیدای اصلاح‌طلب معرفی کرد.

این افراد باید بپذیرند که بزرگان ستادی جریان خاص هرگز حاضر به ریسک درباره انتخابات دولت بعدی یعنی دوازدهم نیستند و روحانی حتی اگر دستور تبعید دسته‌جمعی تمام آنها را هم صادر کند اما آنها از هم‌اکنون به ریاست‌جمهوری دوباره روحانی رضایت داده‌اند.

انتهای پیام/ع



چهارشنبه 94 شهریور 18 توسط ali ahani | نظر بدهید





 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 126559
بازدید امروز :14
بازدید دیروز : 19
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
عِــطـر ظــهــور
قطره و دریا
شاید سخن حق
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :14
    بازدید دیروز :19
    کل بازدید :126559
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 1:20 ع
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :14
    بازدید دیروز :19
    کل بازدید :126559
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/1/10
    1:20 ع

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    عِــطـر ظــهــور قطره و دریا شاید سخن حق شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ