سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز حریم ولایت



خطرناکترین کاری که هرگز نباید در تختخواب انجام داد


تخت خواب نوزادان و افراد سالمند یا بستری نقش موثری در حفظ سلامت و یا برعکس تهدید سلامت آنها دارد و پزشکان هشدار می‌دهند با رعایت نکاتی مانع از بروز بیماری‌های قارچی، آلرژیکی، باکتریایی و رشد جانداران ذره‌بینی در این وسایل شد.

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانکارشناسان هشدار می‌دهند محیط تخت خواب افراد می‌تواند آلوده‌ترین مکان برای ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن باشد.

گفتنی است، بر اساس تحقیقات هر فرد بطور میانگین هنگام خواب نیم لیتر عرق می‌کند و این در شبهای تابستان به دلیل گرمای هوا بیشتر می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تعریق بدن هنگام شب می‌تواند محیط مناسبی برای رشد انواع آلودگی‌ها، عفونت‌ها و نیز رشد عوامل ذره‌بینی و حشرات ایجاد کند.

کارشناسان بر این اساس توصیه اکید می‌کنند افراد هر هفته ملحفه و رو‌بالشتی‌های خود را شسته و بالش و تشک در سال باید دوبار حداقل شسته شوند.

تشک همچنین باید بطور دوره‌ای در معرض جریان هوای آزاد و تابش نور خورشید قرار بگیرد تا عواملی چون کنه، سلول‌های پوست، ذرات گرد و غبار و مو از آن جدا شوند.

استفاده از جارو‌برقی برای نظافت تخت خواب یکی از موارد اساسی برای جلوگیری از بروز حساسیت در افراد است.

به گفته کارشناسان محیط مرطوب تخت خواب عامل موثری برای رشد کنه، کک و سایر حشرات ذره‌بینی است. رشد این حشرات سبب تحریک واکنش‌های آلرژیک، سرفه، خشکی چشم، برهم خوردن خواب و بروز آسم می‌شوند.

کارشناسان برای شستشوی بالش پر هشدار می‌دهند آنها بلافاصله پس از شستشو باید خشک شوند زیرا در صورت کندی در دیر خشک شدن دچار کپک، جذب انواع میکروب و بوی نامطبوع می‌شوند.

کارشناسان برای تمیز نگه داشتن محیط تخت خواب توصیه می‌کنند افراد در هر زمان ممکن پنجره‌ها را باز کرده تخت خواب را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار دهند.

استفاده از بالش و تشک نو، عدم خوردن هیچ نوع ماده غذایی در تخت خواب، تعویض لباس و جارو‌برقی کشیدن از جمله راهکار‌های حفظ نظافت تخت خواب است.

کارشناسان به ویژه هشدار می‌دهند در هنگام نگهداری از کودکان خردسال و یا بیماران بستری حفظ نظافت تخت خواب اهمیت دو‌چندانی پیدا می‌کند زیرا می‌تواند سبب بروز انواع کپک‌ها، قارچ‌ها و رشد باکتری‌های مرگبار می‌شود.

استفاده از محافظ‌های تشک یکبار مصرف و قرار دادن تشک در معرض آفتاب و شستشوی منظم آن می‌تواند خطر عفونی‌شدن محیط تخت خواب را کاهش دهد.



یکشنبه 94 شهریور 8 توسط ali ahani | نظر

درآمد ماهانه یک نانوایی؟

مرجع : اقتصاد آنلاین
تنور داغ نانوایی موضوع این هفته کسب وکار است. کسب و کاری که با 100 میلیون سرمایه اولیه می توان 30 میلیون تومان درآمد ماهانه داشت. به شرط آنکه هر روز ده ساعت بر لب آتش بایستید و گذر عمر ببینید.

به گزارش افکارنیوز، ایرانیان شش برابر بیشتر از استاندارد جهانی نان مصرف می‌کنند. با این حساب عجیب نیست که در هر محله‌ای چند نانوایی وجود داشته باشد و باز هم مردم برای خرید نان بویژه نان‌های سنتی صف بکشند! پس در نظر اول شغل نانوایی شغلی توجیه‌پذیر و با ریسک کم محسوب می‌شود که ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

تحلیل کسب و کار

پخت نان و سود بردن از آن تابع شرایط بسیاری است که مهمترین آن‌ها مکان مناسب برای احداث نانوایی است؛ همچنین با توجه به افزایش قیمت آرد و دو نرخی شدن آن (دولتی و آزاد) و افزایش دستمزد کارگر در سال 94 از سوی دولت (حداقل دستمزد کارگری 712 هزار و 425 تومان است)، دخل و خرج نانوایان با هم جور در نمی‌اید و آن‌ها را مجبور می‌کند تا با توجه به نوع نانی که پخت می‌کنند از محصولات فرعی مانند پاشیدن خشخاش روی نان یا فروش انواع نان‌های حجیم به فرم‌ها و طعم‌های مختلف در کنار نان‌های سنتی استفاده کنند تا بتوانند از پس هزینه‌های بالای نانوایی بر بیایید و آخر ماه سود نیز بکنند.

در بین انواع نان‌های سنتی سود حاصله از نانوایی سنگکی بیشتر از انواع دیگر است ولی کار آن هم سختر است. همچنین میزان دستمزدها در سنگکی بالاتر است به طوری که مجموع دستمزد حداقل سه کارگر در نانوایی سنگکی بین 300 تا 350 هزار تومان در روز است در حالی که همین تعداد کارگر در نانوایی بربری بین 150 تا 200 هزار تومان هزینه در بر دارد.

میزان پخت هر نانوایی تابع شرایطی مانند مکان، بافت و تراکم جمعیتی منطقه و فاصله از نانوایی بعدی دارد که این فاکتور ها در کنار کیفیت پخت و مشتری مداری می‌تواند سودآوری خوبی را برای نانوایی به همراه داشته باشد.

یک نانوایی سنگکی به طور معمول در روز بین 7 تا 8 کیسه آرد مصرف میکند که البته این میزان در صورت در نظر گرفتن موقعیت محل و تعداد مشتری‌ها میتواند تا 14 کیسه نیز افزایش یابد.

در یک نانوایی دستمزد شاطر از همه بیشتر است مثلا در سنگکی این مبلغ بین 100 تا 130 هزار تومان در روز است البته این انتظار از شاطر میرود که حداقل 7 کیسه آرد را در ازای این دست مزد پخت کند و در صورتی که از این میزان بیشتر پخت کند دستمزد بیشتری دریافت میکند.

در اینجا برای نمونه دخل و خرج یک نانوایی سنگکی را با هم به طور تقریبی برسی میکنیم:

هزینه اجاره مکان: حداقل 50 میلیون رهن و ماهی 3 تا 4 میلیون اجاره. بهترین جا برای نانوایی‌های فانتزی بر خیابان اصلی و پر رفت و آمد است. این انتخاب برای این است که اول از همه نان های فانتزی در کمترین زمان باید مصرف شوند تا از بین نروند و دوم اینکه چون این نان‌ها بدون صف عرضه می‌شود اگر در خیابان اصلی قرار بگیرند مشکلی به وجود نمی‌آورند. نانوایی‌های سنتی در برخی ساعات کاری شلوغ شده و حتی منجر به بسته شدن صف جلوی نانوایی هم می‌شود، پس بهتر است این شلوغی‌ها در کوچه یا خیابان‌های فرعی برقرار شود.

هزینه تجهیزات: حداقل 30 میلیون تومان برای خرید تجهیزات دست دوم و یا 70 میلیون تومان برای خرید تجهیزات نو.

هزینه دستمزد کارگر: دستمزد کارگر سنگکی بیشتر از نان‌های دیگر است و با توجه به کاری که انجام می‌دهد بین 60 تا 130 هزار تومان متغیر است.

هزینه آب- برق-گاز: به طور معمول با توجه به یارانه‌ای که دولت به نانوایی‌ها می‌دهد بین 30 تا 40 هزار تومان هزینه مصرف انرژی در نانوایی است.

حداقل تعداد کارگر: بسته به تعداد پخت بین 3 تا 4 نفر.

وزن هر کیسه آرد: 40 کیلو گرم.

قیمت هر کیسه آرد: دولتی برابر35000 تومان و آزاد برابر55000 تومان.

تعداد نان به ازای هر کیسه آرد: 110 تا 120 عدد.

قیمت نان سنگک: دولتی معادل 800-1000 تومان و آزاد معادل 1300-1500 تومان.


سرمایه مورد نیاز

برای راه‌اندازی یک واحد نانوایی سنگکی با متراژ حدود 70 مترمربع حدود 100 میلیون تومان سرمایه اولیه (بدون احتساب مکان کسب و کار) مورد نیاز است که از این مبلغ حدود 70 میلیون تومان شامل سرمایه ثابت (خرید تجهیزات) و 30 میلیون تومان بعنوان سرمایه در گردش (مواد، انرژی و دستمزد) می‌باشد.

درآمد انتظاری

  میزان فروش یک واحد نانوایی سنگکی با در نظرگیری به طور متوسط پخت 10 کیسه 40 کیلوگرمی آرد در روز، برابر ماهانه حدود 30 میلیون تومان خواهد بود. از طرفی هزینه‌های ماهانه این واحد شامل مواد، انرژی و دستمزد برابر 20 میلیون تومان می‌باشد که در صورت اجاره مکان مبلغ اجاره نیز به این هزینه اضافه خواهد شد. نقطه سر به سر پخت با 8 کیسه آرد در روز محقق شده و الباقی به عنوان سود باقی خواهد ماند. به عبارتی هر چه محل واحد به طور دقیقتری انتخاب شود و بتوان بیش از 8 کیسه در روز پخت و فروش نمود سوددهی نانوایی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد کسب و کار

با توجه به تحلیل مختصری که انجام شد، این کسب و کار می تواند سودآوری مطلوبی داشته باشد اما لازمه آن این است که به روش‌های مختلف هزینه‌های راه‌اندازی و تولید را پایین بیاوریم و در عوض سعی کنیم با به خرج دادن کمی خلاقیت تفاوت در ظاهر نانوایی، برخورد با مشتری، کیفیت و تنوع در پخت، سود خود را افزایش دهیم همچنین هر نانوایی محل مخصوص به خودش را می طلبد و می‌توان با انتخاب محل مناسب و افزایش فروش روزانه به سود قابل قبولی دست یافت.



یکشنبه 94 شهریور 8 توسط ali ahani | نظر بدهید

کسی که ایرانیان را به ایدز آلوده کرد

مرجع : ریشه
فابیوس متولد 20 آگوست1946م و از یک خانواده عتیقه‌فروش یهودی است. محل تولد لوران فابیوس پاریس است. می‌گویند اصلیت او به گروه یهودیان اشکنازی می‌رسد. اشکنازی‌ها از یهودیان مهاجر اروپای شرقی و مرکزی- آلمان، لهستان و روسیه- هستند.
کسی که ایرانیان را به ایدز آلوده کرد

به گزارش افکارنیوز،،فابیوس متولد 20 آگوست1946م و از یک خانواده عتیقه‌فروش یهودی است. محل تولد لوران فابیوس پاریس است. می‌گویند اصلیت او به گروه یهودیان اشکنازی می‌رسد. اشکنازی‌ها از یهودیان مهاجر اروپای شرقی و مرکزی- آلمان، لهستان و روسیه- هستند.

او تحصیلات ابتدایی خود را در لایسی جانسون دو سایلی و لایسی لوییس لوگراند انجام داد.

فابیوس، 30 سال پیش به عنوان جوان‌ترین نخست‌وزیر فرانسه، در دوران ریاست جمهوری فرانسوا میتران، نخستین رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه انتخاب شد.

 

فابیوس 01

 

فابیوس به عنوان یک اشکنازی همیشه طرفدار سیاست‌های اسرائیل بوده و قانون فابیوس-گسو یکی از ده‌ها خوش‌خدمتی او به صهیونیست‌ها می‌باشد.فابیوس به همراه گسو نماینده کمونیست پارلمان فرانسه درسال 1990 قانون خنده‌داری را در پارلمان این کشور به تصویب رساند که براساس آن اگر کسی درباره وجود اتاق‌های گاز و آمار جعلی کشتار شش میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم سؤالی مطرح کند از یک ماه تا یکسال به زندان محکوم شده و باید جریمه نقدی پرداخت کند و همچنین کار خود را نیز از دست می‌دهد. شاید مهمترین دلیل شهرت این جوان خوش خدمت به اسراییل، تلاش برای تصویب همین قانون بوده باشد.

 

فابیوس02

 

شاید دلیل اینکه ایرانی ها خوب فابیوس را میشناسند به دلیل فعالیت های ضد ایرانی وی در هر مقطعی که از دستش بر می آمده، باشد. فرانسه از حامیان اصلی عراق در جنگ با ایران بود. این کشور همچنین از حامیان بسیاری از گروههای تروریستی ضد ایرانی همچون سازمان مجاهدین خلق بود. این حمایت ها در دوران نخست وزیری و مسئولیت های ریز و درشت فابیوس نیز ادامه داشت.

 

دکترین نیروی هوایی عراق بیش از شوروی به فرانسه نزدیک بود.عراق از بهترین خلبانان خود بجای هواپیماهای شوروی ، بر روی هاپیماهای فرانسوی استفاه می کرد. جدا ازاین درست در سالهایی که فابیوس تازه نخست وزیر فرانسه شده بود (1984- 1986م) و جنگ ایران و عراق نیز همچنان ادامه داشت کشورش قرار داد فروش 133 فروند داسو میراژ اف‌1 را بین سالهای 1978 تا 1987 با عراق امضا کرده بود. همچنین فرانسه 5 فروند سوپر استاندارد در اختیار عراق قرار داد که با موشک های موشک اگزوست مجهز شده و در جنگ نفتکش ها توسط عراق بکار گرفته شد.

 

هرچند اسناد معتبری در دست نیست ولی اطلاعاتی که در سال 1990 منتشر شد نشان می داد که فرانسه به احتمال زیاد از تامین کنندگان زنجیره تولید بمب های شیمایی برای عراق بودده است. و در همان سالهای بمباران شیمیایی فابیوس نخست وزیر کشور فرانسه بوده است.

 

فابیوس03

 

این همزمانی جنایت ها با مسئولیت های کلیدی فابیوس بی معنا نیست.

 

از نقاط بسیار منفی کارنامه ی فابیوس میشود به ماجرای کشتی صلح اشاره کرد. سال 1985 کشتی جنگجویان رنگین کمان متعلق به سازمان غیردولتی صلح سبز که بر علیه آزمایشات اتمی دولت فرانسه اعتراض می‌کرد، توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه منفجر شد که در جریان آن یک عکاس هم به قتل رسید. فابیوس که نخست‌وزیر بود اول گفت که از این ماجرا خبر ندارد اما پس از انتشار گزارش تحقیقات مستقل مسئولیت این انفجار را پذیرفت و وزیر دفاع کابینه را مجبور به استعفا کرد. هر چند که فایده‌ای نداشت. خون ریخته ی عکاس صلح دیگر از روی زمین جمع نمیشد و این اعتراف خنده دار نیز محکومیتی در پی نداشت.

 

اما رسوایی دیگر فابیوس تبعات بسیار گسترده‌تری داشت که تا کنون نیز هم برای او و هم برای قربانیان ادامه داشته است. در دوران نخست‌وزیری او خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروسHIV و هپاتیت را به برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران صادر کرد. این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبک‌سری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروسHIVو بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

 

فابیوس05

 

هرچند بازه زمانی توزیع خون‌های آلوده در فرانسه و صدور آنها به کشورهای دیگر توسط دولت فابیوس 6 ماه بود؛ اما مشکلات آن برای مردم مصرف کننده سال‌ها ادامه داشته است. سازمان‌های فرانسوی مربوط به بیماران هموفیلی در آن زمان اعلام کردند در سایه سهل انگاری دولت فابیوس 8 هزار نفر در فرانسه به ویروس ایدز آلوده شده‌اند. درباره ویروس هپاتیت اوضاع بسیار وخیم‌تر بود. 400 هزار نفر فرانسوی نیز در اثر تزریق خون‌های آلوده به این ویروس مبتلا شده بودند.

 

فابیوس06

 

4 هزار نفر از کسانی که خون‌های آلوده دریافت کرده بودند؛ بیماران هموفیلی بودند. وضعیت بیماران مبتلا به هموفیلی که باید درد و مشکلات دو بیماری خطرناک دیگر مانند ایدز یا هپاتیت را تحمل می‌کردند بسیار اسفناک‌تر از دیگران بود. از آنجا که کشورهای وارد کننده بیشتر به دنبال دریافت فراورده‌های خونی برای مصارف خاص بودند؛ این مشکل برای بیماران هموفیلی در این کشورها بسیار شدیدتر رخ داد و قربانیان فراوانی در پی داشت.

 

فرانسوا میتران در سخنرانی اش خواست که همه وزیرانش مسئولیت این اشتباه را بپذیرند و فابیوس از نادر مردان سیاسی بود که خواست مصونیت سیاسی اش نادیده گرفته شده و در دادگاه محاکمه شود. در یک اقدام خنده دار او محاکمه و تبرئه شد. اما توسط احزاب رقیب به استناد به این رسوایی همچنان مورد انتقاد واقع می‌شود.

 

فابیوس08

 

با این که استادان علوم پزشکی در مصاحبه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی از دیدگاه علمی و فنی دولت فابیوس را به دلیل این رسوایی بزرگ متهم به سهل‌انگاری و سرزنش می‌کردند اما فابیوس گفته‌های آنها را تهمت و افترا می‌نامید. در حالی که روزانه ده‌ها نفر از مبتلاشدگان به ایدز و هپاتیت در اثر تزریق خون‌های آلوده فرانسوی در خود این کشور و کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست می‌دادند فابیوس خود را مشغول بحث و جدل با شرکت‌های بیمه کرده بود تا از زیر بار پرداخت غرامت به قربانیان شانه خالی کند! در واقع قربانیان بسیاری وجود داشتند که حتی قبل از این که ارتباط بیماری ایدز و هپاتیت آنها با خون‌های آلوده فرانسوی تایید شود جان خود را از دست داده بودند.

 

آمارهای غیررسمی بیماران هموفیلی قربانی فرآورده‌های خونی آلوده فرانسوی در ایران را بین 300 تا 1000 نفر می‌دانند.براساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا کنون 125 تن از بیماران هموفیلی، هپاتیتی و کلیوی در اثر استفاده از فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس ایدز جان خود را از دست داده‌اند. درواقع این سهل‌انگاری دولت فابیوس بود که موجب شد اولین بیمار ایدزی در ایران شناسایی و ثبت شود.هم اکنون حداقل 1800 ایرانی شناخته شده‌اند که در اثر خون‌ های فرانسوی به هپاتیت و ایدز مبتلا هستند. ایران در اوایل دهه 60 از واردکنندگان فراورده‌های خونی از انستیتو مریو فرانسه بود. در سال 1364 فرآورده‌های خونی آلوده این شرکت به بیماران هموفیلی ایرانی تزریق می‌شد.

 

فابیوس07

 

مجموعه کج رفتاری های فابیوس با عملکرد سو گیرانه با حمایت بی دریغش از اسراییل در روند مذاکرات هسته ای ایران تکمیل شد. فرانسه و وزیر خارجه اش فابیوس در راستای دفاع از اسراییل نقش تخریبی فراوانی در مذاکرات هسته ای چه دربیانه ژنو در آبان 1392 و چه در توافق نهایی در تیر ماه 1394 ایفا کرد. برخی فابیوس را عامل نتانیاهو در مذاکرات نامیدند. مواضع فرانسه از آمریکا نیز تند تر بود.

 

 
فابیوس09

 

 

حالا او دارای بیش از 7?9 میلیون دلار دارایی است که شامل یک خانه در پاریس به ارزش 2?7 میلیون یورو و دوخانه در نورماندی و آریج می‌باشد که قطعا مزد خوش خدمتی به اربابان یهودیش می باشد.



یکشنبه 94 شهریور 8 توسط ali ahani | نظر بدهید

اولین قبری که بعد از ظهور شکافته می شود


بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد.

به گزارش پارس به نقل از عقیقامام صادق علیه السلام می فرماید: «اولین کسی که قبر او شکافته می شود و به سوی دنیا باز می گردد، حسین بن علی علیه السلام است.» و در جای دیگر می فرماید: اولین قبری که بعد از ظهور شکافته می شود قبر کیست؟

«نخستین فردی که به دنیا باز می گردد، حسین بن علی است پس حکومت می کند تا وقتی که در اثر پیری ابروان او بر چشمانش می افتد.» که اشاره به طولانی بودن حکومت امام حسین در عصر رجعت است.

جابر نیز از امام باقر علیه السلام نقل می کند که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، پیش از شهادتش، به تفصیل درمورد رجعت خود و یاران خود سخن گفت:

«بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد، آن گاه من اولین کسی هستم که قبرش شکافته می شود و ناگهان از قبر خارج می شوم، در حالی که امیر المؤمنین نیز از قبرش خارج شده و مهدی ما نیز قیام نموده است.»

در این روایت، رجعت امام حسین و امیر المؤمنین علیهما السلام همزمان با قیام حضرت مهدی عج بیان شده است.

در روایت دیگر امام صادق علیه السلام می فرماید: «امام حسین ـعلیه السلام همراه با شهدای کربلا و هفتاد پیامبر، بازگشت می نماید. رو می آورد به سوی دنیا امام حسین همراه با کسانی که با وی به قتل رسیده بودند و همراهی می کنند او را هفتاد پیامبری که با موسی بن عمران مبعوث شدند. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او می سپارد.»

پی نوشت:

مختصر البصائر ص107، بحارالأنوار ج53 ص39 

منبع: خبرایرانی



یکشنبه 94 شهریور 8 توسط ali ahani | نظر بدهید

تونلی منحصر به فرد/ عکس

پارسینه نوشت: تونلی منحصر به فرد در پارک جنگلی کالیفرنیا

136212_314



یکشنبه 94 شهریور 8 توسط ali ahani | نظر بدهید





 

  

 

 

 

 

 

 

کل بازدید : 126994
بازدید امروز :16
بازدید دیروز : 12
تعداد کل پست ها : 717

 

دانشنامه عاشورا

 

پایگاه جامع عاشورا
ابزار و قالب وبلاگ
قطره و دریا
عِــطـر ظــهــور
شاید سخن حق
شین مثل شعور
بنارانه
خورشید تابنده عشق
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دلتنگ...
اهالی بصیرت
مهدی مشکات ـ شعرونظر
پژواک
اجتماعی
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
حجت البالغه
قطره ای ازدریا
قافیه های سرگردان
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
حبیبی حسین
چشمـــه ســـار رحمــت
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
بی سواد
بادصبا
آقاسیدبااجازه...
ما تا آخرایستاده ایم
شبکه ما
ابـــــــــــرار
اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
"یا صاحب الزمان"
صدای پای زندگی
.:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:.
کشاورزی درنگاه توسعه
سرباز کوثر
مشکات نور الله
مهدی یاران
چهارفصل
نقش برتر پارس
حقیقت
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
عفاف و حجاب
مکنون
  • صفحه اصلی
  • پست الکترونیک
  • آرشیو وبلاگ
  • پیام رسان
  • مطالب پیشین
    آرشیو مطالب

    ویرایش
    وصیت شهدا
    وصیت شهدا
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :16
    بازدید دیروز :12
    کل بازدید :126994
    تعداد کل یاد داشت ها : 717
    آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 3:10 ع
    درباره وبلاگ
    ویرایش
    لینک دوستان
    ویرایش
    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :16
    بازدید دیروز :12
    کل بازدید :126994
    تعداد کل یاداشته ها : 717
    103/2/5
    3:10 ع

    کد ساعت

  • کاناپه
  • مشخصات مدیروبلاگ
     
      ali ahani[2]



    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     
    پیوند دوستان
     
    قطره و دریا عِــطـر ظــهــور شاید سخن حق شین مثل شعور بنارانه خورشید تابنده عشق لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) دلتنگ... اهالی بصیرت مهدی مشکات ـ شعرونظر پژواک اجتماعی بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت حجت البالغه قطره ای ازدریا قافیه های سرگردان سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام حبیبی حسین چشمـــه ســـار رحمــت سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز) هم رنگــــ ِ خـــیـــآل ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی بی سواد بادصبا آقاسیدبااجازه... ما تا آخرایستاده ایم شبکه ما ابـــــــــــرار اتمام نعمت واکمال دین یعنی شیعه بودن شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ "یا صاحب الزمان" صدای پای زندگی .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. کشاورزی درنگاه توسعه سرباز کوثر مشکات نور الله مهدی یاران چهارفصل نقش برتر پارس حقیقت پاتوق دختر و پسرای ایرونی عفاف و حجاب مکنون
    قالب وبلاگ